به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح یکشنبه (28 مرداد) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف و با دستور بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش بررسی برنامه های حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه ابتدا  ابراهیم رضائی سخنگوی کمیسیون امنیت گزارش این کمیسیون در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت و اعلام کرد که اعضای کمیسیون وزیر پیشنهادی اطلاعات را واجد شرایط تصدی وزارت اطلاعات دانسته اند.

 

همچنین کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز وزیر پیشنهادی اطلاعات را فردی شایسته، توانمند و مطلوب جهت تصدی وزارت اطلاعات معرفی کرد.

 

گفتنی است مجتبی زارعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات و علاء الدین بروجردی و احمد جباری در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات به طرح دیدگاه های خود پرداختند. حجت الاسلام خطیب نیز برنامه های خود را برای تصدی وزارت اطلاعات تشریح کرد.

 

در ادامه بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی پس از قرائت گزارش کمیسیون در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی تاکید کرد: اعضای کمیسیون با اکثریت آراء عبدالناصر همتی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی دانستند.

 

گفتنی است، صمصامی، فاطمه محمدبیگی و محسن زنگنه در مخالفت و سیدشمس الدین حسینی و فرید موسوی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به طرح دیدگاه های خود پرداختند. در ادامه هم همتی برنامه‌های خود برای تصدی وزارت اقتصاد را تشریح کرد.

 

نمایندگان در ادامه بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه را در دستور کار قرار دادند. ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت پس از قرائت گزارش گفت: کمیسیون امنیت سیدعباس عراقچی را با اکثریت آرا واجد شرایط تصدی وزارت امور خارجه دانسته‌ است.

 

بر اساس این گزارش محمدرضا صباغیان بافقی، محمدرضا احمدی، میثم ظهوریان و امیرحسین ثابتی منفرد در مخالفت و احد آزادی‌خواه، منوچهر متکی، هادی قوامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه به ایراد نطق پرداختند. عراقچی نیز برنامه های خود را برای تصدی وزارت امور خارجه تشریح کرد.

 

نمایندگان در ادامه به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداختند. سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت تاکید کرد: اعضای کمیسیون بهداشت ظفرقندی را واجد شرایط تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانستند. همچنین احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هم از موافقت این کمیسیون با تصدی ظفرقندی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

 

گفتنی است عباس‌پور، شریعتی، پاک مهر در مخالفت و سنگدوینی، بیگدلی، علیمردانی، رضازاده در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان به ایراد نطق پرداختند. ظفرقندی هم به دفاع از برنامه‌های خود برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

 

در ادامه نشست علنی گزارش کمیسیون های بهداشت، درمان، اجتماعی و آموزش و تحقیقات در خصوص برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد که هر سه کمیسیون با پیشنهاد تصدی میدری برای پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.

 

بیگلری، سادات ابراهیمی، سید نجیب حسینی در موافقت و روانبخش و حاجی دلیگانی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نطق کردند. میدری نیز برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد.