به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 21 اسفند ماه) به ریاست دکتر  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 40 دقیقه و با حضور 226 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

رییس مجلس با اشاره به دلیل تاخیر آغاز نشست علنی و برگزاری جلسه غیرعلنی، گفت: جلسه امروز صحن راس ساعت 8 صبح آغاز شده بود و تا الان در رابطه با مسائل بودجه و رسیدگی به آن و مسائلی دیگری که در زمان بررسی بودجه فرصت نشده بود بررسی کنیم در جلسه غیرعلنی با همکارانمان مطرح کردیم.

 

سپس دکتر قالیباف به ایراد نطق میان دستور پرداخته و با اشاره به کاهش سقف بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی در مجلس، گفت: مجلس با دقت زیاد توانست بگونه ای عمل کند که در بودجه امسال سقف مجموع درآمدهای دولت و شرکت های دولتی نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه حدود ۲.۶ درصد نیز کاهش پیدا کرده است که دستاوردی قابل توجه در تصویب بودجه محسوب می شود.

 

همچنین رییس مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به توافق ایران و عربستان برای احیای روابط تصریح کرد: احیای روابط دو کشور مهم همسایه این امید جدی را ایجاد کرده که این اتفاق آغازی باشد برای توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور که همه کشورهای منطقه از آن منفعت می‌برند.

 

سپس نمایندگان وارد بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که این طرح برای رفع ایرادات و ابهامات آن به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع داده شد.

 

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، با کلیات این طرح موافقت کردند و سپس وارد جزییات شده و مفهوم واژگان و عبارات اختصاری در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را تعیین کردند.

 

سپس نمایندگان خانه ملت وارد انتخاب اعضای ناظر در کمیته ها و شوراهای عالی استانی شدند که بر این اساس سید جلیل میرمحمدی میبدی به عنوان عضو ناظر در کمیته هماهنگی اشتغال استان یزد، محمدرضا صباغیان بافقی و سید جلیل میرمحمدی میبدی به عنوان اعضای ناظر در شورای معادن استان یزد، محمدصالح جوکار و محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان اعضای ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد انتخاب شدند.

 

همچنین در ادامه نمایندگان علیرضا نظری و منصور زارعی کیاپی را به عنوان اعضای ناظر در شورای قیمتگذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، محمدرضا صباغیان بافقی به عنوان عضو ناظر در شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی استان یزد و علی رضایی را به عنوان ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه انتخاب کردند.

 

جمعی از خانواده شهدا و معتمدین محلی و جوانان شهر قزوین میهمان جلسه علنی امروز مجلس بودند.

 

در ادامه بیانیه 210 نماینده مجلس درخصوص سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قرائت و تاکید شد که نمایندگان با ارج نهادن به تلاش‌های مخلصانه و خدمات گسترده این نهاد مقدس در رفع هر گونه فقر و محرومیت از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند کرد.

 

همجنین نمایندگان مجلس طی بیانیه ای از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی و تاکید کردند که ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با  توجه به شرایط حساس کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به ویژه در آشوب‌‌های اخیر و حوادث تروریستی شیراز و اصفهان و به دام انداختن عوامل موساد ضمن تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) مراتب تشکر و قدردانی خود را از زحمات این عزیزان مخلص و بی‌ادعا در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد اعلام داشته و یاد و خاطره شهیدان عرصه گمنامی را گرامی می‌داریم.

 

سپس مجلس وارد استماع نطق میان دستور نمایندگان شد که بر این اساس انور حبیب زاده بوکانی نماینده بوکان، کیوان مرادیان نماینده قائمشهر، سید محمد پاک مهر نماینده بجنورد، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و سید مرتضی حسینی نماینده میانه به ایراد نطق خود پرداختند.

 

پس از پایان نطق نمایندگان علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه 21 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12:15 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (سه‌شنبه ، 23 اسفندماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.