به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی اصغر باقرزاده رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی در قالب بیانیه‌ای، جوانان، داوطلبان، امدادگران، بازنشستگان، کارمندان و دلسوزان فعال در این نهاد را دعوت به مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کرد.



 



متن این بیانیه به شرح زیر است:



به نام خداوند مهربانی



در گام دوم انقلاب و با گذشت یک قرن از فعالیت‌های داوطلبانه خیرخواهانه و انسان دوستانه، جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین نهاد خیریه، امدادرسان، یاریگر دستگاه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مجموعه موثر در حوزه آموزش به معنای عام؛ متاسفانه هنوز به زوایای وسیع و اثرگذار جمعیت به عنوان نهادی مستقل و توانمند توجه نشده است.



در حقیقت آنچه به جمعیت هلال احمر آسیب جدی رسانده است عدم توجه به شایسته شناسی، شایسته پروری، شایسته داری و شایسته گزینی از یک سو و بی‌توجهی به تکریم و تحکیم معیشت کارکنان، امدادگران، داوطلبان از سوی دیگر است.



و در این میان آنچه بیش از هر موضوعی مغفول مانده و از دغدغه‌ها و خط‌ مشی مستمر جمعیت هلال احمر است ارتقای مناسبات و مختصات همکاری با نهادهای همسو از حیث هم‌افزایی و هم‌اندیشی و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و مهارت‌های ادراکی، فنی، تصمیم‌گیری و اجرایی است.



فراکسیون جمعیت هلال احمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این باور که سخن گفتن از کرامت و حفظ ارزش‌های والای بشردوستانه بدون تقویت بزرگترین نهاد بشر دوست کشور میسر نیست و مقدمه داشتن ایرانی قوی و توانمند در برابر بحران‌ها داشتن هلال احمری استوار و پر قدرت است؛ حفظ کامل استقلال، بی طرفی و عدم وابستگی سیاسی، شکوفایی ظرفیت‌های ملی و بین المللی این نهاد مردمی، نقش آفرینی جوانان پرانگیزه هلال احمری و رسیدن به جایگاه واقعی و پرقدرت این نهاد مردمی را صرفاً در بستر توان مدیریتی و شبکه سازی گسترده دولتی فساد ستیز با اصلاح ساختار هدفمند می داند.



بر این اساس فراکسیون جمعیت هلال احمر تحقق این نگاه عمیق و اساسی را در برنامه‌های جامع آیت الله رئیسی امکان‌پذیر دانسته و ضمن حمایت از حضرت آیت الله رئیسی در انتخابات پیش رو، از آحاد ملت شریف ایران و خصوصاً داوطلبان، امدادگران، بازنشستگان، کارمندان و دلسوزان جمعیت هلال احمر برای حمایت از ایشان و حضور پرقدرت در صحنه انتخابات دعوت می کند.



و در آخر بر این اعتقادیم که انشاالله با تشکیل دولت مردمی و پرقدرت سید ابراهیم رئیسی بیش از پیش در مسیر اهداف عالیه و پر خیر و برکت جمعیت هلال احمر و حفظ کرامت انسانها گام برداریم.



و البته هر کار خیری با توکل و تلاش شدنی است.



 



علی اصغر باقرزاده



رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی.