حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران با یورش حزب بعث صدام آغاز شد و ادوات و نیروهای نظامی دو کشور تفاوت قابل توجهی داشت چرا که بسیاری از کشورهای جهان، از صدام حمایت و به وی کمک مالی می‌کردند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به لطف خدا و همت جوانان غیور کشورمان حتی یک وجب از خاک کشورمان هم جا به جا نشد، افزود: ما باید همواره یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را به عنوان الگو و اسوه خود باقی نگه داریم.

در زمینه دفاعی و نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم

وی ادامه داد: اتحاد و همبستگی ملت ایران باعث شد که جمهوری اسلامی ایران بتواند نیروهای نظامی خود را بازسازی کند و امروز هم از لحاظ قدرت نظامی و دفاعی بسیار  پیشرفت کرده‌ایم و با خودکفایی می‌توانیم از مرز و بوم خود دفاع کنیم.

 نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همچنین مسئولان باید به ایثارگران دوران دفاع مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشند و قوانین و احکامی را که مجلس برای حمایت از آنان به تصویب رسانده است، به درستی اجرا کنند، چرا که دولتمردان برخی از قوانین را هر گونه که خودشان می خواهند تفسیر می کنند.

نوروزی یادآور شد: رزمندگان دوران دفاع مقدس در راه خدا و برای دفاع از کشور در مقابل مستکبران ایستادگی کرده و جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کردند.

ضرورت توجه رسانه‌ها و دانشگاه‌ها به دوران دفاع مقدس

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ها و دانشگاه ها باید درس شجاعت و شهامت ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را به درستی تبیین و تحلیل کنند تا ارزش های آن دوران به جامعه راه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگران باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند، عنوان کرد: کشور ما همواره در حال جنگ با استکبار جهانی است و بر این اساس باید فرهنگ و روحیه شهادت در کشور زنده بماند و دروسی درباره دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود./