به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، مجلس سه شنبه (16 شهریور) پیش از برگزاری جلسه علنی، به منظور بررسی تحولات افغانستان در جلسه ای غیر علنی میزبان سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه بود



پس از آن نشست علنی مجلس شورای اسلامی راس ساعت 9 و 40  دقیقه و با حضور 260 نفر از نمایندگان آغاز شد.



 



شرایط برخورداری کشاورزان از معافیت حق بیمه سهم کارفرما تعیین شد



نمایندگان در ابتدا به بررسی «گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» پرداخته و پس از بحث و بررسی شرایط برخورداری کشاورزان و کارفرمایان کشاورزی از معافیت حق بیمه سهم کارفرما را تعیین کردند.



 



ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی؛ موضوع دپوی کالاها در گمرک را پیگیری کنید



گفتنی است در جلسه علنی روز سه شنبه (16 شهریور) مجلس شورای اسلامی، نصرالله پژمانفر با اشاره به نظارت میدانی خود از یکی از گمرکات کشور، خبر از دپوی سرم، شیرخشک و برخی مواد غذایی و دارویی داد، رئیس مجلس هم با بیان اینکه بسیاری از کالاها وارد می‌شوند که به دلایل مختلف در گمرک باقی می مانند و ممکن است برخی از آنها فاسدشدنی باشند، به کمیسیون اقتصادی ماموریت داد تا موضوع دپوی کالاها را از گمرک پیگیری کند.



 



تنفس نیم ساعته مجلس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی



در ادامه محمدباقر قالیباف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیم ساعت تنفس اعلام کرد و جلسه علنی پس از 30 دقیقه تنفس به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.



 



 تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی



با شروع به کار صحن، تذکرات کتبی نمایندگان به دولتمردان از سوی روح اله متفکرآزاد قرائت شد.



 



موسوی: نظر و رأی مردم افغانستان برای آینده کشورشان مورد احترام ایران است



در حاشیه نشست علنی امروز سیدنظام موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره نشست غیرعلنی صبح پارلمان در جمع خبرنگاران، گفت: نظر و رأی مردم افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و سیاست رسمی این است که رهبر انقلاب آن را بیان فرمودند و هر آنچه مردم این کشور بپذیرند، ایران اسلامی نیز از آن دفاع خواهد کرد.



 



ناطقان میان دستور



بر اساس این گزارش، در جلسه علنی امروز باقری بناب، محمد وحیدی، آریان پور، مولوی و نجفی به ایراد نطق میان دستور خود پرداختند.



 



اعلام وصول طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی



عضو هیئت رئیسه مجلس طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی را اعلام وصول کرد.



گفتنی است در جلسه علنی روز سه شنبه عبدالرضا مصری نیز پیام تسلیت فراکسیون روحانیون مجلس در پی درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان را قرائت کرد.



 



زنگ پایان جلسه علنی 16 شهریور /نشست بعدی 17 شهریور



عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز را ساعت 12 و 26 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا صبح چهارشنبه 17 خرداد ساعت 7:45 صبح و ادامه دستور هفتگی برگزار می شود.