به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست فراکسیون کارگری مجلس با حضور وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.



نمایندگان در نشست با وزیر پیشنهادی تعاون دغدغه‌های خود در حوزه کار و کارگری از جمله بهبود معیشت، امنیت شغلی، بیمه، صیانت از حقوق و ورزش کارگران را مطرح کردند؛ گفتنی است نمایندگان عضو فراکسیون کارگری بر این باور بودند که برنامه‌های ارائه شده توسط عبدالملکی نشان از رویکرد حمایتی ایشان از اقشار آسیب پذیر جامعه دارد.



همچنین وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های خود را به فراکسیون ارائه کرد؛ با توجه به اینکه 30 تا 35 درصد اشتغال کشور در حوزه ماموریت وزارت صمت است و کارگران در این رابطه دغدغه‌هایی را دارند بر همین اساس دغدغه‌ها به فاطمی امین منتقل شد که وزیر پیشنهادی قول همکاری داد.



با توجه به دغدغه‌های کارگران حوزه نفت در سطح امنیت شغلی، شیوه پرداخت حقوق و استخدام، نمایندگان از وزیر نفت خواستار توجه به رفع این مشکلات شدند، گفتنی است که جمع بندی فراکسیون کارگری این شد که با توجه به شاخصه‌ها و تخصص وزیر پیشنهادی نفت، فراکسیون کارگری از وی حمایت کند.



گفتنی است، طبق نظر اعضای فراکسیون کارگری این حمایت ها مشروط خواهد بود و چنانچه اوجی رای اعتماد مجلس را کسب کند اما توجهی به رفع مشکلات کارگران نکند فراکسیون کارگری مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن واکنش منفی نشان خواهد داد.