به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

امیرقلی جعفری بروجنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: شهرستان بروجن به دلیل اینکه چهار راه تردد به استانهای جنوبی و مرکزی است حجم راهداری بالایی دارد.

امیرقلی جعفری بروجنی

نماینده مردم بروجن در مجلس افزود: مهم ترین پروژه جاده اصفهان به بروجن، لردگان و خوزستان است که 98 درصد آن در در سمت بروجن به اتمام رسیده و 2 درصد دیگر تا اتمام آن باقی مانده است و در حقیقت تا لردگان به خوبی پیش رفته است.

وی بیان کرد: جاده گندمان به بلداجی را داریم که شروع به کار شده  و همچنین جاده بروجن به سفید دشت هم روکش آسفالت به پایان رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: راه آهن حسن آباد مبارکه به سفید دشت و از سفید دشت هم به شهرکرد اعتبار خوبی دریافت کرده که حول و حوش 650 میلیارد تومان بود و روند اجرایی هم پیشرفت خوبی داشته است و تونل های این مسیر روبه اتمام است.

نماینده مردم بروجن تاکید کرد: طرح آب رسانی بن به بروجن که از دو سال قبل از ورودم به مجلس تعطیل شده بود فعال شده است و در حقیقت بنا بر این بود که در این دولت به اتمام برسد اما عقب ماندگی دارد.

جعفری بروجنی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان فعالیت های خوبی صورت گرفته است که یکی از اقدامات اختصاص دستگاه ام آر آی برای بیمارستان بروجن بوده که تا دو ماه دیگر نصب می شود و همچنین ساخت 16 پانسیون هم انجام گرفت.

وی بیان کرد: احداث ساختمان دیالیز به صورت جدی پیگیری شد و به زودی هم راه اندازی خواهد شد؛ ضمنا تجهیزات اتاق عمل، توسعه رشته های دانشکده پرستاری هم اتفاقی بود که انجام پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: مجوز حدود 50 هکتار اخذ شد و در حال احداث هستند و بنا داریم در این 4 سال آن را به 200 هکتار برسانیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس گفت: قرار بر این شده برای خانواده هایی که دو معلول دارند مسکن تامین شود و در حال پیگیری این کار هستیم.

جعفری بروجنی عنوان کرد: واحدهای صنعتی بروجن مشکلاتی داشتند که تا حدودی مشکلاتشان را مرتفع کردیم و همچنین با پیگیری های صورت گرفته کارخانه های تعطیل شده هم راه اندازی شده اند.

 

پیگیر ساخت دو بانده کردن جاده شهرکرد به شلمزار- بازفت و خوزستان

قدرت الله حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: استان چهار محال و بختیاری جز استانهای محروم کشور است و علت محرومیت نیز عدم زیرساختهای کافی است و همه این موضوعات نیز به کم کاری دولت برمی گردد.

قدرت اله حمزه شملزاری

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس افزود: پیگیر هستیم تا تونل گورمیز شهرستان اردل که راه موصلاتی بین استانهای جنوبی و مرکزی را تسهیل می کند سریع تر به بهره برداری برسد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: پیگیر ساخت دو بانده کردن جاده شهرکرد به شلمزار- بازفت و خوزستان هستم که امیدوارم این کار هرچه سریعتر انجام شود؛ ضمنا جاده شهرکرد به شلمزار، ناغان و کارون 4 هم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان به صورت ویژه به دنبال این بودند تا از انتقال آب غیر مجاز پیشگیری شود که چنین اتفاقی هم افتاد؛ چرا که در وهله نخست باید حق آبه صنعت، شرب و کشاورزی استان ما تامین شود.

حمزه شلمزاری عنوان کرد: بسیاری از کارگاههای تولید حوزه انتخابیه ام به ویژه شهرستان جونقان تعطیل شده اند که در حال پیگیری برای فعالسازی آنها هستم و اگر این اتفاق صورت بگیرد جوانان زیادی مشغول به کار خواهند شد.

وی تاکید کرد: برخی شهرستانهای حوزه انتخابیه ام همچون اردل، کوهرنگ و کیار فاقد درمانگاه تامین اجتماعی هستند که با پیگیری انجام شده مققر گردید در ماههای آتی کلنگ احداث ساختمان درمانگاهها زده شود.

 

احداث مرکز گلخانه ای به عنوان اولویت دارترین مطالبات شهرکیان شناسایی گردید

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری مجمع نمایندگان استان انتقال آب از تونل بهشت آباد متوقف شد؛ چرا که مطالبه اصلی مردم بود و همچنین آثار مخرب محیط زیستی در برداشت.

احمد راستینه

نماینده مردم شهرکرد در مجلس افزود: با پیگیری های صورت گرفته کلنگ سالن چند منظوره و فضاهای جانبی شهر هفشجان به زمین زده شد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: بر مبنای طرح شوراهای پیشرفت و تعالی شهر و روستا، جهت احصاء مسائل اولویت دار شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب، احداث مرکز گلخانه ای به عنوان اولویت دارترین مطالبات شهرکیان شناسایی گردید.

راستینه عنوان کرد: طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و محققان کشاورزی و منابع طبیعی و مدیران و مسئولان سازمان های آب و فاضلاب، برق، گاز و جهاد کشاورزی استان و با همکاری کشاورزان سخت کوش در شورای پیشرفت منطقه کیان و احصاء مطالبه مذکور، پیگیری های ویژه ای جهت افتتاح مرکز گلخانه ای چهارمحال و بختیاری  صورت گرفت.

وی گفت: با توجه به جوهره نقش کشاورزی نوین، افتتاح این طرح، علی رغم آنکه نوید بخش جهش بزرگ گلخانه ای استان می باشد، به ازای ۷۵ هکتار، ۷۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و در مساحت مجموع، اشتغال زایی هزار نفر به طور غیر مستقیم را به همراه خواهد داشت.

این نماینده مردم تاکید کرد: در این مرکز پیش بینی شده با بهره گیری از طرح های نوین آبیاری و کشاورزی و مکانیزه نمودن فرایندهای مرتبط، چالش ها و تهدیدات عدم تعادل ورودی و خروجی سطح آب منطقه و مدیریت مصرف بهینه از سایر منابع مرتبط مرتفع گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کلنگ‌ استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرکرد به زمین زده شد و این مهم مهم‌ترین مسئله برای توسعه، شناخت صحیح و بهره‌برداری از ظرفیت‌هاست.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورزش همگانی باید در دسترس، ارزان و همگانی باشد و فرهنگ مردم را برای حرکت به سمت ورزش ارتقا داد تا هزینه‌های درمانی کاهش یابد.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه ای به منظور ایجاد اشتغال پایدار در 50 روستا  مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان منعقد شد.

راستینه اظهار کرد: یکی از اهداف مجلس یازدهم ایجاد اشتغال و تمرکز بر مشاغل روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می باشد. از این رو تفاهم نامه هایی با محتوای آموزش و اشتغال به صورت همزمان میتواند در این زمینه مسمرثمر باشد. از آنجاییکه اشتغال پایدار به شغل هایی گفته می شود که به صورت مستمر فعالیت داشته و دچار نوسانات شدید نمی شوند، آموزش اشتغال پایدار روستایی می تواند منجر به پایداری راه حل معیشتی شده و مفهوم توسعه پایدار روستایی را نیز در برگیرد.

 

50 خانه ورزش روستایی در شهرستان های لردگان و خانیرزا افتتاح شد

حسین بامیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: 50 خانه ورزش روستایی در شهرستان های لردگان و خانیرزا افتتاح شد.

حسین بامیری

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی افزود: لردگان در بسیاری از رشته های ورزشی سرآمد است اما متاسفانه سرانه ورزشی این شهرستان قابل قبول نیست و همواره گلایه ها را به متولیان منتقل کرده ایم.

وی اظهار کرد: به دنبال استفاده از اعتبارات 398 میلیارد تومانی مختص مناطق محروم استان برای توسعه ورزش هستیم.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، معاون درمانی وزارت بهداشت به شهرستان های لردگان و خانمیرزا سفر کرد و در اینجا نیز مجموعه مطالبات در حوزه بهداشت و درمان را برای این مقام مسئول بازخوانی و مطالبه کردم.

بامیری تاکید کرد: مطالبات مردم از وزارت بهداشت ساخت بیمارستان شهرستان خانمیرزا، درمانگاه خانمیرزا، ساخت اورژانس، تامین نیروی انسانی و پزشک متخصص بوده که همه این موضوعات را به سمع و نظر مقامات وزارت رساندم و آنها را نیز مطالبه کرده ام که امیدوارم با پیگیری های صورت گرفته چنین اقداماتی صورت بگیرد.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا عنوان کرد: ضمنا؛ پیگیری تسریع در نصب و استقرار ام آر آی، سی تی اسکن، تامین اقلام پزشکی، توسعه اوؤژانس لردگان و امثالهم را از معاونت درمانی وزارت بهداشت مطالبه کردم و البته مورد موافقت این مقام مسئول نیز قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته موافقت اولیه در خصوص استقرار و شروع به کار بانک انتقال خون در شهرستان لردگان صورت گرفت.

بامیری گفت: با پیگیری های صورت گرفته قرارداد طرح کریستال ملامین لردگان منعقد شد و این اقدام گام جدید پترول در توسعه صنایع پایین دستی است ضمن اینکه زنجیره ارزش در پتروشیمی لردگان تکمیل می شود./

پایان پیام