به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی جلسه امروز ( یک شنبه 21  شهریور ماه) کمیسیون اقتصادی برگزار و طرح استفساریه تبصره (1) ماده (22) قانون نظام صنفی مصوب 1392 بررسی شد که در خصوص طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران بود و پس از بررسی در شور دوم به کمیسیون برگشت که مقرر شد رای گیری نهایی بعد از انجام اصلاحات مختصر در متن، روز سه شنبه انجام شود.



ادامه بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس بود، البته این طرح اصلاح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و بخشی از قانون ماالیات مستقیم است. مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان امور مالیاتی و سایر دستگاه‌ها نظراتشان را بیان کرده و یک بند آن به تصویب رسید.



همچنین مقرر شد اعضای کمیسیون با وزیر اقتصاد نیز مذاکراتی داشته باشند تا پس از استفاده از نظرات کارشناسان دولت و تجمیع نظرات طرح جامعی تدوین شود.



با توجه به تذکرات نمایندگان در جلسه هفته گذشته صحن مجلس، دکتر قالیباف رئیس مجلس ماموریتی به کمیسیون اقتصادی برای بررسی وضعیت دپو داروها و کالاهای فاسدشدنی در گمرک‌ها و ارائه گزارش به مجلس داد، از این رو در نشست امروز کمیسیون اقتصادی سه نماینده عضو کمیسیون برای بازدید از مبادی واردات کالاهای فاسدشدنی انتخاب شدند تا پس از بررسی شرایط، گزارشی را تهیه و به مجلس ارائه کنند.