به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در خصوص وضعیت معیشتی معلمان در حوزه انتخابیه  و سراسر کشور،گفت:  یکی از سرمایه‌گذاری‌های پایه‌ای کشور در آموزش‌ و پرورش است که مسئول تربیت نسل آینده می‌باشد و از همین رو علی‌القاعده نظام آموزشی هر کشوری براساس اعتقادات و مبانی فرهنگ همان سرزمین است.

نماینده مردم  بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر چند نوع نیرو در آموزش و پرورش از قبیل نهضتی‌ها، حق‌التدریسی‌‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و غیرانتفاعی‌ها داریم که سازوکار مشخصی باید برایشان اندیشیده شود.

جعفری با بیان اینکه دولت در قبال نیروهای مدارس غیرانتفاعی هیچ تعهدی ندارد اما باید سیاستی برای سامان دادن به این معلمان تدوین شود، افزود: این موضوعات در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است چرا که باید این بهم‌ریختگی در قراردادهای نیروهای آموزش و پرورش سامان داده شود.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های این معلمان هم منطقی است چون آموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو مواجه است و می‌تواند از معلمان با تجربه مدارس غیرانتفاعی استفاده کند، توضیح داد: تا جایی که امکان دارد باید مشکلات تمام معلمانی که در نظام آموزشی کشور خدمت می‌کنند حل شود./

پایان پیام