امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  ضمن بیان تسلیت به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی،گفت: امام خمینی (ره) الگویی بود که تاریخ به خودش ندیده بود، امام خمینی(ره) بت شکنی بود که بت ها را یکی پس از دیگری شکست و ابراهیم زمان بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) مکان و زمان را می فهمید و فقه پویا داشت، فقه پویا یعنی مکان و زمان را تشخیص داده و متناسب با آن اجتهاد می کردند. حضرت امام با اقتدا، توسل و توکل به امام زمان(عج) و علی بن ابی طالب(ع) در همه زمینه‌ها خوب و اثرگذار ورود کرده است و امت امام(ره) هم حق امام را بخوبی ادا کردند، مردم به نحو احسن همراه امام بودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براین که امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد، ادامه داد: در این قرن کمونیست آن طور سرنگون می شودو قدرت جدیدی ایجاد شد به نام جمهوری اسلامی و به نام امام خمینی،که دنیا را متحول کرد.

درباره آرمان ها و اندیشه های امام در مدارس و دانشگاه‌هایمان خوب کار نکرده ایم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه آثار امام، کلام امام و  بیان ایشان باید به دست آینده و نسل‌های آینده برسد، مطرح کرد: انقلاب اسلامی الگوی بسیار خوبی برای کشورهای جهان است، وقتی به کشورهای خارجی می روم صحبت های امام را بسیار تکرار می‌کنند و نسبت به امام صحبت های زیادی می شود. در داخل کشور ما هنوز فرهنگ ظلم ستیزی، استکبارستیزی، فرهنگ فسادستیزی امام (ره) را منتقل نکردیم.

خجسته با تاکید براین که هنوز در مدارس و دانشگاه‌هایمان درباره آرمان ها و اندیشه های امام خوب کار نکرده ایم، مطرح کرد: نسل جدید ما با پیام امام فاصله دارند و ازآن دور هستند، در صورتی که ما باید آندیشه ها و مشی امام(ره) را اولویت اول قرار بدهیم ، در دانشگاه ها و آموزش و پرورش اندیشه‌های امام (ره) را به خوبی تبیین نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های امام(ره) هرگز کهنه نمی شوند، ادامه داد: اندیشه‌های امام، اندیشه های اسلام ناب است که هرگز کهنه نشدنی نیست. همانطور که  مبارزه با ظلم و فساد هرگز کهنه نمی شود، هیچ وقت در رابطه با موضوع اندیشه های امام که همان اندیشه های اسلام ناب محمدی است و هرگز از تازگی نمی‌افتد مگر اینکه کسی آن را نفهمد، آنها همیشه به روز است.

عدم ترویج و تبیین اندیشه های امام خمینی بزرگترین ظلم در حق نسل سوم و چهارم انقلاب است

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم و دفاع از مستضعفین هم هرگز کهنه نمی شود، این که می گویند دست  غارتگر از بیت المال باید کوتاه شود، هرگز کهنه نمی شود، تمام اندیشه‌های امام تازه و نو است و فقط افرادی می خواهد که آنها را تبیین و عملی کنند، مسئولین ما باید این کار را انجام دهند. 

عضو مجمع نمایندگان استان همدان مطرح کرد: بزرگترین ظلمی که در حق  نسل سوم و چهارم انقلاب افتاده ، همین جا نیانداختن اندیشه ها و آرمان های امام است،مسئولین ما در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دربخش های فرهنگی آموزشی ترویج فرهنگ امام خمینی انجام نداده اند و این بزرگترین ظلم در حق این نسل است. این نسل باید طرح های فرهنگی را بفهمد این نسل به دنبال فرهنگ امام است، اما باید مسولان فرهنگ امام را تشریح ، تبیین و معرفی کنند.

بشریت تشنه اندیشه امام هستند

وی با بیان اینکه امام را خوب معرفی نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بد عمل کردن بعضی از مسئولین که در طول تاریخ وجود داشته باعث شده که ذهنیت های ایجاد شود؛ چرا که مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت و مساوات هرگز بد نیست و هرگز کهنه نمی‌شود و تازه است و همیشه ماندگار خواهد بود. بشریت تشنه اندیشه امام هستند.

خجسته با تاکید براین موضوع که مستضعفین جهان در بسیاری از کشورها، مسلمان و غیرمسلمان امام را به عنوان یک الگو و اسوه و یک منجی می‌بینند، تاکید کرد: در فلسطینی، آفریقا در اروپا وقتی از امام خمینی (ره) صحبت می کنند به عنوان یک اسوه از ایشان یاد می‌کنند. شجاعت، عدالت  و فهم امام را بیان می‌کنند.

امام خمینی بر مبنای مکان و زمان اجتهاد می‌کرد

وی با تاکید براین که امام خمینی(ره) بر مبنای مکان و زمان اجتهاد می‌کرد و مقام معظم رهبری هم همین طور است که به مکان زمان دقت می‌کنند،گفت: امام تحجر را شکست و این اندیشه های ناب امام بود که واقعا اثرگذار بود. این بسیار مهم است که مراجع مان ، امام و مقام معظم رهبری بحث فهم زمان و مکان را در فقه ایجاد کنند و متناسب با مکان و زمان اجتهاد کنند و فتوا و نظر دهند. مقام معظم رهبری هم همین طور متناسب با زمان و مکان فتوا می دهند و تحول ایجاد می کنند.

نماینده مردم همدان درمجلس تشریح کرد: میلیون نفر در تشییع امام خمینی حضور داشتند و حق امام را ادا کردند. وقتی امام فوت کرد همه مردم ایران در خیابانها بودند مسلمان و غیرمسلمان چرا که امام همیشه زنده است و  فرهنگ امام تا ابد زنده خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید براین که فرهنگ امام آن چیزی است که طینت و ذات  انسان ها به دنبال آن هستند، تصریح کرد: تفکر انسان ها به دنبال فرهنگ امام است، مسلمان یا غیر مسلمان به دنبال عدالت است  لذا فرهنگ و پیام  امام تا ابد زنده خواهد بود، اگرچه امام در بین ما نباشد ولی در قلوب انسانها حضور دارد./

پایان پیام