به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در روزهای یکشنبه (18 مهر) و سه شنبه (20 مهر) جلسه خواهد داشت.



بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس روز یکشنبه (۱۸ مهرماه) به استماع گزارش برگزاری مراسم پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی خواهند پرداخت. سپس بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مهلت های مقرر در تبصره های یک و دو ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با حضور کارشناس مرکز پژوهش هاو دستگاه های ذیربط را در دستور کار دارند. در پایان نیز کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضورنمایندگان پیشنهاد دهنده برگزار می شود.



روز شنبه (۱۷ مهرماه) نیز کارگروه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون‌انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.



همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه(۲۰ مهرماه) به ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون‌انتخابات مجلس شورای اسلامی می پردازند و در ادامه پیشنهاد کارگروه تقسیمات کشوری با موضوع ایجاد استان های جدید(استان سیستان و‌بلوچستان، اصفهان، فارس و کرمان) بررسی می شود.



در ادامه تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان در حوزه های مختلف و سازمان های تابعه از سال ۹۰ تا کنون با حضور نماینده متفاضی بررسی می شود.



کارگروه بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی با حضورنمایندگان پیشنهاد دهنده نیز مجددا در این روز تشکیل می شود.