به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کوروش کرم پور حقیقی  درباره توقیف غیرقانونی یک نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان گفت: نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرده است که به دلیل اینکه این نفت کش به سوی روسیه عازم بوده و چون این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی تحریم است آن را توقیف کرده‌ایم، به هیچ عنوان این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل خوی استکباری انگلستان و از سوی دیگر اینکه این کشور گوش به فرمان آمریکا و اسرائیل است هرچه آن‌ها بگویند اجرا می‌کند.

وی درخصوص احضار سفیر بریتانیا از سوی وزارت‌خارجه عنوان کرد: معتقدم در چارچوب قوانین بین‌المللی جمهوری اسلامی باید برخورد قاطعانه داشته باشد.

کوروش کرم پور حقیقی

 

کرم‌پور حقیقی تاکید کرد: عده‌ای قصد دارند با برخی از رفتارها ایران را تحریک و جبهه جدیدی علیه ما علم کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم این گونه اقدامات را نوعی جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران قلمداد کنیم،گفت: همه احتمالات را می‌شود پیش‌بینی کرد. دشمنان ما انگلیس و آمریکا هستند و باید به خاطرمان بماند پیشنهاد دوستی و برداری‌شان پیشنهاد واقعی نیست.

این عضو کمیسیون انرژی گفت: باید در تأمین منافع ملی حرکت خود را به عنوان یک ملت منطقی، بافرهنگ و اراده‌مند ادامه دهیم.

وی درباره اینکه آیا می‌توان گفت توقیف نفت از سوی انگلستان با اطلاع آمریکا بوده است، اظهار داشت: آمریکا و بریتانیا یکی هستند و در طول تاریخ هم بارها مشاهده کردیم که دو کشور هر کاری هم انجام دهند دشمن قسم خورده ما هستند.

به گزارش ایلنا نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه قطعا این موضوع را در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار خواهیم داد.