به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد  در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر، هریس به وزیر اقتصاد و امور دارایی: چرا به مشکلات شهرستان اهر و هریس توجهی نمی‌شود؛ همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: چرا وضعیت اداره راه اهر و هریس بعد از 3 دهه تعلیق شده است، آیا این ظلم به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته نیست.

- تذکر محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو و محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو به وزیر امور خارجه: ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی طرف قرارداد با شرکت‌های روسی.

- تذکرشمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر به وزیر جهاد کشاورزی: تکلیف تأمین دان و واکسن برای مرغداری‌ها و دامداری‌ها را مشخص کنید.

- تذکر علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان به وزیر علوم: معاون وزارتخانه متبوع به شرح وظایف خود عمل نمی‌کند و پیگیر تحقق اعتبارات را به نمایندگان مجلس واگذار می‌کند.

- تذکر شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان، بردسیر به وزیر کشور: استقلال هر چه سریعتر ستاد حوادث غیرمترقبه در کشور ضروری است.

- تذکر هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه به وزیر ورزش و جوانان: خصوصی سازی‌های باشگاه‌ها را در اولویت کار قرار دهید. همچنین مجموعه ورزشی انقلاب نیشابور در دهه‌های گذشته کلنگ‌زنی شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

- تذکرحمید گرمابی نماینده مردم نیشابور، فیروزه به وزیر نفت: رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران مجموعه تحت مدیریت‌تان ضروری است.

- تذکر سیدمحسن علوی نماینده مردم لامرد، مهر به وزیر صمت: جذب نیروهای غیربومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و زیرمجموعه شرکت ایمیدرو.

- تذکرسیدراضی نوری نماینده مردم شوش به وزیر کشور: تسریع در رسیدگی به سیلاب‌ها و خسارات وارده حاصل از آنها به مناطق حوزه انتخابیه شوش.

- تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس به رئیس جمهور: چرا لایحه منطقه آزاد تجاری منطقه آزاد نوشهر را به مجلس ارائه نمی‌کنید.

- تذکریعقوب شیویاری نماینده مردم میانه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عدم توجه به مکاتبات قبلی متعدد در خصوص رسیدگی به مشکلات شهرستان میانه و عدم پرداخت بیمه محصولات کشاورزی و باغداران.

- تذکر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم به وزیر جهاد کشاورزی: اهتمام جدی به وضعیت تولید گوشت مرغ و دام در کشور و رسیدگی به مشکلات مردم.

- تذکراکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان به وزیر نیرو: چرا علیرغم بارندگی‌های خوب در کشور و سرریز شدن رودخانه‌ها به سدها، مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان از حق مسلم استفاده از آب شرب محروم هستند. همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم تخصیص بودجه برای احیای قنات کشاورزی در روستاهای حوزه انتخابیه چیست، همچنین تذکر به وزیر نیرو: چرا علیرغم داشتن ردیف بودجه در سال97 برای احداث سد در حوزه انتخابیه اعتبار اختصاص نیافته است.

- تذکر سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان  به وزیر راه و شهرسازی: علت تأخیر در مناقصه راه آهن بیرجند چیست.

- تذکرسیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی به وزیر اقتصاد و امور دارایی: چرا بانک ملی ایران بعد از 20 سال در بخش مرزی شهرستان گرمی شعبه ایجاد نکرده است.

- تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا به وزیر امور خارجه: لزوم تذکر به سفرا جهت همکاری با بازرگانان ایرانی بدون توجه به گرایش های سیاسی و جناح بندی‌ها.

- تذکرعلیرضا سلیمی نماینده مردم محلات، دلیجان به رئیس‌جمهور: رسیدگی به رفع آشفته بازار گوشت و اقلام غذایی و جلوگیری از رانت در این عرصه و هچنین تذکر به وزیر امور خارجه: علت به کارگیری افرادی با عنوان سفیر که منافع ملی را رعایت نمی‌کنند مانند ماجدی در آلمان و همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: علت آشفتگی در تحولات آموزش و پرورش و تحولات دانش فرهنگیان چیست./

پایان پیام