به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین دستور کار جلسه امروز بعدازظهر (یک‌شنبه 25 شهریورماه) کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری (اعاده از شورای نگهبان) با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی قم، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود.

گفتنی است این لایحه به منظور کاهش ساعات کاری در هفته از 44 ساعت به 40 ساعت و تعطیلی یکی از روزهای هفته در مجلس یازدهم و کمیسیون تخصصی اجتماعی بررسی و سابقاً شنبه به عنوان روز تعطیل تصویب شده بود، که شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفته بود. طبق قانون لایحه مذکور برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مجلس و کمیسیون اجتماعی بازگشت داده شد. امروز مجدداً در کمیسیون اجتماعی بحث و بررسی و مقرر شد روزهای پنجشنبه تعطیل و روزهای شنبه تا چهارشنبه به عنوان روز کاری تعریف شود.همچنین در این جلسه 40 ساعت کاری از شنبه تا چهارشنبه برآورد شد.

 

ذکر این نکته لازم است که در این مصوبه برخی از دستگاه‌های ضروری مانند گمرک، سازمان امور مالیاتی، بیمارستان‌ها و این قبیل دستگاه‌های اجرایی که ضرورتاً باید برقرار باشند، استثنا شدند. بنابراین پنجشنبه برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و این قبیل دستگاه‌ها که ضروری‌اند تعطیل نیست. همچنین در بحث دستگاه‌هایی هم که از این مصوبه مستثنی شدند، مصداق تعیین دستگاه به سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و معاونت‌های ریاست جمهوری واگذار شده که کدام‌ها ضرورتاً باید برقرار باشند.