مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: این سخنان، تقریبا شعار محوری انقلاب یعنی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی است؛ در حوزه اقتصادی وقتی گفته می‌شود اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به بیرون و رویش از درون؛ در حوزه سیاسی وقتی گفته می‌شود استقلال، یعنی اتکا به داخل و تعامل سازنده با دنیا که در سند چشم انداز نیز آمده است اما با اتکا به داخل است.

برخوردهایی که با کشورهای مختلف داشتیم، نشان داد که اتکا به بیرون، ما را از مسیر منحرف می‌کند و به باتلاقی می‌اندازد که شکست حتمی دارد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه نظامی می‌گوییم محوریت و حرکت با توان داخلی است یعنی برآیند همه این موارد فرمایشات مقام معظم رهبری است که در ادوار مختلف زمانی به آن اشاره فرمودند یعنی با اتکا به نیروی درون می‌توان به انقلاب یک جهت‌گیری درستی داد؛ شک نکنید که اگر انقلاب بخواهد با اتکا به نیروی بیرون باشد، شکست آن حتمی است.

انقلاب زمانی به قله مورد نظر می‌رسد که به نیروی داخل اتکا داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب زمانی به قله مورد نظر و پیشرفت می‌رسد که به نیروی داخل اتکا داشته باشد. بر اساس توان داخل باید ملاحظات و تعامل با نیروی بیرون را داشته و یا مدیریت هماهنگ شده با محیط پیرامون را داشته باشیم؛ اینها مواردی هستند که بر پایه سوار می‌شوند، یعنی پایه و پله اول این است که در درون اتحاد، انسجام  وهماهنگی باشد و اساس و نقطه قوت بر نیروی داخلی باشد.

اتکا کردن به بیرون، کشور را از مسیر منحرف می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در یک دوره‌هایی گوش شنوایی شاید برای این سخنان نبود و به صورت تئوری یا از جاهای دیگر حرف‌هایی زده می‌شد، برخی فکر می‌کردند اتکا به بیرون است که می‌تواند توسعه را به داخل کشور بیاورد اما اینها تجربه شد. برخوردهایی که با کشورهای مختلف چه در منطقه و چه خارج از منطقه داشتیم، نشان داد اتکا کردن به بیرون، هم کشور را از مسیر منحرف می‌کند و هم به باتلاقی می‌اندازد که شکست حتمی را به دنبال دارد.

سنجاق زدن منافع ملی به بیرون کار اشتباهی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر مصداقی بخواهیم برای قبل و بعد از انقلاب مثال بیاوریم می‌توان به کودتای 28 مرداد و برجام اشاره کرد که نشان داد آنها به دنبال اهداف و منافع خود بودند به همین خاطر بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی، کودتای نوژه و دخالت‌هایی که صورت می‌گرفت و منجر به تسخیر لانه جاسوسی شد و در نهایت برجام که خودشان مطرح و خود آنها زیر آن زدند، نشانه این است که سنجاق زدن منافع ملی به بیرون، کار بسیار اشتباهی است چراکه باید عزت و منافع ملی را از درون دنبال کنیم./

پایان پیام