داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره اینکه آنچه که در این40 سال انقلاب اتفاق افتاده شاید چندین برابر با کل طول کشور ایران است گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، خطوط ریلی، دانشگاه‌ها و ترویج دانش، آزاد راه‌ها و بعضی جاده‌ها رشد چشمگیری داشتیم همچنین اکثر استان‌ها از شبکه ریلی برخوردار هستند.

98 درصد تولید علم دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی بوده و در دانشگاه صنعتی شریف این رقم 99 درصد است

جلوتر از سند چشم‌انداز حرکت می‌کنیم

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی حوزه‌ها مثل IT ، اینترنت و فضای مجازی رشد 7 هزار برابری نسبت به گذشته تاریخ این کشور در این 40 ساله داریم. در دیگر حوزه‌ها نیز آنچه که آمارها نشان می‌دهند از رشد خوبی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: در پرتاب ماهواره، علوم و فنون، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، دانش هسته‌ای فضای سایبری، حمل موجود زنده به فضا، ساخت پهپاد و موشک‌های رادار گریز و نقطه زن و دور برد، ساخت زیردریایی و تقویت بنیه دفاعی جایگاه خوبی کسب کردیم و در حال حاضر جلوتر از سند چشم‌انداز حرکت کردیم.

در حوزه اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی رو به رو هستیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در حوزه اجتماعی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم تصریح کرد: در حوزه اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که باید برای آنها راه‌حل‌هایی را طراحی کنیم. البته شاید دلیل این موضوع مهاجرت از روستاها به شهرها است که افزایش پیدا کرده است به طوری‌که قبل از انقلاب جمعیت روستایی 75 درصد و جمعیت شهری 25 درصد بود و اکنون این آمار برعکس شده است؛ باید درباره آمایش جمعیت و سرزمین با دقت بیشتری عمل کنیم.

محمدی خاطر نشان کرد: طول راه‌های کشور اعم از فرعی و اصلی در چهل سال اخیر، از ۳۶ هزار کیلومتر به ۱ میلیون کیلومتر رشد داشته و در حوزه روستایی نیز طول محور‌های موجود از ۸ هزار و ۲۰۰ کیلومتر به ۲۰۵ هزار کیلومتر رشد یافته است؛  شبکه ریلی کشور از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر به ۱۰ هزار کیلومتر مربع افزایش داشته است و تعداد فرودگاه‌های کشور از ۲۲ مرکز فرودگاهی به ۱۰۰ مرکز فرودگاهی افزایش یافته است.

18 دانشگاه ایران جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در زمینه توسعه علمی تعداد دانشگاه‌ها از 28 دانشگاه به بیش از 2500 مرکز آموزشی رسیده و اکنون 260 دانشگاه جامع در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند و 18 دانشگاه ما جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

98 درصد تولید علم دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی بود

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع محقق و دانشمند در جهان برای ایران مطرح نبود اما امروز 200 محقق و دانشمند ایرانی جزء یک درصد محقق و دانشمند برتر جهانی است و 98 درصد تولید علم دانشگاه تهران بعد از انقلاب اسلامی بوده و در دانشگاه صنعتی شریف این رقم 99 درصد است.

کسب 700 مدال المپیادهای بین‌المللی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان ایران

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در ادامه گفت: از حدود 250هزار دانشجو سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، 40 درصد در خارج از کشور مشغول تحصیل بودند، اما امروز با حدود 4 و نیم میلیون دانشجو، 53 هزار دانشجو در خارج از کشور شاغل به تحصیل هستند. همچنین  حدود 700 مدال المپیادهای بین‌المللی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان کشورمان کسب شده است.

تعداد فرودگاه‌های کشور از ۲۲ مرکز فرودگاهی به ۱۰۰ مرکز فرودگاهی افزایش یافته است

جزء باشگاه کشورهای فضایی جهان شده‌ایم

محمدی خاطر نشان کرد: امروز جزء باشگاه کشورهای فضایی جهان شده‌ایم و رتبه هشتم را داریم و می‌توانیم موجود زنده به فضا بفرستیم و سالم برگردانیم. 13 کشور در جهان چرخه سوخت هسته‌ای دارند و ایران جزء این کشورها است. در سلول‌های بنیادین جزء 15 کشور جهان هستیم و دانشمندان ما در این رشته پیشرفته علمی در جهان مطرح هستند.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در هوافضا رتبه 15، در حوزه دریایی رتبه 6 و در حوزه زیست‌فناوری رتبه 15 جهان را داریم؛ در کشاورزی تولیدات محصولات کشاورزی نزدیک به 7 برابر شده است و تولید محصولات کشاورزی از 18 میلیون تن به 120 میلیون تن رسیده است.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی دولت تنها توان تأمین مواد غذایی برای 33 روز کشور را داشت و عمده نیازمندی‌ها وارد می‌شد، ولی اکنون 90 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید می‌شود؛ همچنین  ارزش افزوده بخش کشاورزی رشد 300 درصدی دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: جمعیت روستایی تحت پوشش سیستم‌های مطمئن آب‌رسانی از دو میلیون نفر سال 57 به بیش از 17 میلیون نفر رسیده است و ظرفیت نیروگاه‌ها رشد 11برابری و برخورداری روستاها از نعمت برق رشد 13 برابری  داشته است./

پایان پیام