فردین فرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مقایسه دستاوردهای انقلاب نسبت به 40سال گذشته نیازمند بکارگیری معیاری خاص است، گفت: یکی از این معیارها به انسان‌ها و اعتقاداتشان مرتبط می‌شود، به عنوان مثال این سوال مطرح که آیا قبل از انقلاب افراد می‌توانستند اعتقادات، دین و راه و روش را آنطور که می‌خواهند در زندگی‌شان اجرا کنند؟ وضعیت زندان‌های آن زمان پاسخ این پرسش را می‌دهد.

هیات‌داران اوایل انقلاب برای برگزاری هیئتهای مذهبی بودجه دریافت می‌کردند اما اکنون باوجود افزایش نجومی قیمت گوشت و برنج همچنان برای مراسم عاشورا خرج می‌‌کنند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از انقلاب نیز امنیت در جامعه وجود داشت اما باید پرسید این امنیت در چه حدی بوده است چراکه امنیت در آن زمان با حق‌السکوت به افرادی خاص برقرار می‌شد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نیز نفت نقش اساسی در اقتصاد بازی می‌کرد، افزود: متاسفانه بدبختی‌هایی که قبل از انقلاب در رابطه با نفت داشتیم همچنان ادامه دارد و بحث نفت و نقش آن در اقتصاد همچنان مطرح است و اگرچه مصدق در زمان خود نقش نفت در اقتصاد کشور را به صفر رساند اما پس از وی این اتفاق پیگیری نشد.

فرمند یاداور شد: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری 25 سال پیش فرمودند؛ "طوری عمل کنید که هر زمان که خواستیم فلکه نفت را ببندیم" نفت همچنان نقش اساسی در اقتصاد بازی می‌کند.

پیشرفت کشور پس از انقلاب چندین برابر شده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اکنون سیاست نظام بر اقتصاد بدون نفت استوار شده است، اظهارکرد: اگر در گذشته مسئولان عرضه اداره کشور بدون نفت را نداشتند، اکنون با توفیق اجباری ترامپ، این عرضه را پیدا کرده‌ایم، البته باید دقت کرد با درآمد نفت، قبل و بعد از انقلاب برای آبادانی کشور چه اقداماتی صورت گرفته و تغییرات را مدنظر قرار داد، درواقع با وجود 2 برابر شدن جمعیت اما آبادانی کشور چندین برابر شده است.

فرمند در خصوص مسائل آموزشی و علمی کشور نیز گفت: سال 55 بیش از 600هزار نفر در کنکور شرکت کردند درحالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها فقط 20هزار نفر بود به همین دلیل اشتیاق جوانان برای ادامه تحصیل به خارج افزایش یافت اما اکنون اگر دانشجویی به خارج از کشور برای ادامه تحصیل تمایل داشته باشد، باید پرسید علت چیست؟ چراکه اکثر رشته‌ها در ایران وجود دارند و ظرفیت دانشگاه‌ها بسیار بالا رفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اکنون تحریم‌ها مانع اقدامات اقتصادی پیش‌رونده در کشور شده‌اند، تصریح کرد: اگرچه قبل از انقلاب اسلامی نیز مشکلات اقتصادی داشتیم اما واقعیت این است که اقدامات اقتصادی راحت‌تر بود، اما امروز باوجود تحریم‌ها و وضعیت نامناسب اقتصادی، بیشتر از گذشته پیشرفت کرده‌ایم.

هنوز هم فرهنگ ایثارگری و همکاری در میان مردم وجود دارد

فرمند با تاکید براینکه هنوز با ایده‌آل‌های پیشرفت در کشور فاصله داریم، گفت: با این وجود نباید هیچ‌وقت فراموش کرد که مردم چه رشادت‌ها و فداکاری‌هایی برای کشور کردند، اکنون نیز همچنان این روحیه ایثار در میان مردم وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مملکت گل و بلبل نیست و نخواهد شد چراکه هنوز عزم راسخ برای حل مشکلات وجود ندارد، البته حق گرفتنی است نه دادنی و این را از فرهنگ عاشورایی یاد گرفتیم و مردم ایران چنین روحیه دینی و فرهنگ مشارکتی را دارند.

فرمند با بیان اینکه جالب است بدانید هیات‌داران اوایل انقلاب برای برگزاری هیئتهای مذهبی بودجه دریافت می‌کردند اما اکنون باوجود افزایش نجومی قیمت گوشت و برنج همچنان برای مراسم عاشورا خرج می‌‌کنند، اظهارکرد: به‌یقین ایمان مردم بیشتر شده اما از برخی مسئولان خسته هستند، آن‌ها از دین برنگشته‌اند بلکه از بی‌عدالتی و برخی مسئولان ناتوان رو برگردانده‌اند.

پایان پیام