سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح نقایص قانون انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه مردم فرصت شناخت نامزدها را ندارند، نامزدها باید در مدت 20 روز همه برنامه‌های خود را تشریح و اعلام کنند اما در برخی کشورها از دو سال قبل از انتخابات، مسائل درون حزبی آغاز می‌شود و مردم در جریان فعالیت حزب قرار می‌گیرند و به مرور زمان حزب یک نفر را برای کاندیداتوری در انتخابات معرفی می‌کند اما در کشور ما احزاب و جریان‌های سیاسی فعال نیستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر نامزدها تا روزی که شورای نگهبان نظر قطعی خود را درباره صلاحیت افرد اعلام نکند، امکان حضور در عرصه رقابت را ندارند و از اینکه تایید یا رد صلاحیت می‌شوند بی‌اطلاع هستند، در این دوره هم شاید یک یا دو نفر از نامزدها از قبل می‌دانستند که تایید صلاحیت می‌شوند.

وی یادآور شد: این نقایص سبب شد تا به عنوان مثال کاندیدای چون من که در قرعه کشی ارایه برنامه‌ها  نفراول شدم، ساعت یک بامداد متوجه بشوم که 7 صبح باید برای ارائه برنامه در رسانه ملی حضور پیدا کنم، لذا نه تنها امکان خواب و استراحت پیدا نکردم بلکه در فرصت محدود باید مطالب را جمع بندی می‌کردم، این فرایند در کیفیت ارائه برنامه ها تاثیرگذار است. فیلم تبلیغاتی اول که در مدت سه روز تهیه شد چراکه ما از وضعیتمان بی اطلاع بودیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: فرصت شناخت برای مردم و کاندیداها بسیار کم است. از سوی دیگر  شاید مردم با برنامه نامزدها آشنا شوند اما برنامه افراد تبدیل به باور و رای آوری نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جای خالی احزاب در فعالیت‌های انتخاباتی، گفت: اگر احزاب قوی و کارآمد داشتیم، انتخابات جدی‌تر برگزار می‌شد. هر فرد تفکر طیفی از مردم را باید نمایندگی کند و پاسخگو باشد اما در شرایط فعلی اینگونه نیست که در اصلاح قانون باید مرتفع شود./

پایان پیام