حبیب الله نیکزادی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وزرای معرفی شده آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درباره وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، عنوان کرد: با توجه به اینکه علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سابقه حضور در این حوزه را داشته و کارنامه موفقی نیز از خود به جای گذاشته است، بهترین گزینه برای وزارت میراث فرهنگی است.

بر اساس آمار در این شرایط تبلیغاتی ضد ایران، گردشگران خارجی در ۴ ماهه امسال، رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌اند

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در شرایط تحریمی گامی مهم در جهت کم اثر کردن تحریم‌ها است، افزود: ضرورت دارد فردی که سکاندار این وزارتخانه می‌‎شود به جوانب مختلف این حوزه تسلط داشته باشد.

وی توفیق مونسان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در مدت مدیریتی او در این سازمان منحصر به فرد ارزیابی و اضافه کرد: بر اساس آمار در این شرایط تبلیغاتی ضد ایران، گردشگران خارجی در ۴ ماهه امسال، رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

نیکزادی پناه اضافه کرد: مونسان به خوبی ظرفیت‌های این حوزه را شناسایی کرده و با نقاط قوت و ضعف سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشنا است و باید به او اجازه داد روند مدیریتی‎اش را در این حوزه ادامه دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: حاجی میرزایی نیز فردی است که در حوزه آموزش و پرورش دارای سوابق خوبی بوده و با این حوزه آشنایی دارد.

نباید ساماندهی آموزش و پرورش را به تأخیر انداخت

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس نباید بیش از این فرهنگیان و حوزه آموزش و پرورش کشور را معطل نگه داشت لذا ضرورت دارد که نمایندگان نگاه مثبتی به این حوزه داشته باشند و رأی مثبتی به وزیر معرفی شده، بدهند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه حاجی میرزایی سابقه دولت داشته و دبیری هیأت دولت را نیز عهده دار بوده می‌تواند از این ظرفیت خود برای هماهنگی سایر وزارتخانه‌ها استفاده کند و نسبت به دغدغه‌های فرهنگیان اقدامات لازم را عملیاتی کند./

پایان پیام