به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روزهای یکشنبه (26 بهمن)، سه‌شنبه (28 بهمن) و چهارشنبه (29 بهمن) جلسه خواهد داشت.



بر اساس این گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در روز یکشنبه بعد از مروری بر آخرین اخبار و تحولات، میزبان وزیر امور خارجه به منظور بررسی عملکرد تدابیر و اقدامات انجام شده در خصوص بازگشت شرکای برجامی به برجام خواهد بود.



در روز سه‌شنبه استماع گزارش نایب‌رئیس در خصوص بررسی نحوه عملکرد و هم افزایی فعالیت‌های بانکی در بازارچه ها و مرزهای مجاز زمینی و همچنین استماع گزارش رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی در خصوص بررسی عملکرد ها و راه های ارتقای دیپلماسی کشور در دستور کار اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.



همچنین در روز سه شنبه وزیر اطلاعات به منظور پاسخگویی به سوالات سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد (مشترک ۵۱ نفر)، روح الله ایزدخواه نماینده تهران (مشترک ۴۶ نفر)، حسین حق وردی نماینده شهریار (مشترک ۴۵ نفر)، سید علی موسوی نماینده ملکان، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان (مشترک ۱۵ نفر) در کمیسیون امنیت ملی حضور می یابد.



اعضای کمیسیون امنیت ملی در روز چهارشنبه نشست هیئت رئیسه کمیسیون و روسای کارگروه ها را برگزار می کنند.



گفتنی است، کارگروه دیپلماسی اقتصادی در روز دوشنبه به بررسی عملکرد ها و راهکارهای ارتقای دیپلماسی کشور با حضور مسئولان وزارت خانه ها و سایر دستگاه‌های ذیربط خواهد پرداخت.



کارگروه مرز نیز در روز دوشنبه نحوه عملکرد و هم افزایی فعالیت های بانکی در بازارچه‌ها و مرزهای مجاز زمینی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های ملی و پارسیان بررسی می کند.