به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست امروز (سه شنبه؛ 15 فروردین ماه) میزبان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، فناوری اطلاعات کشور بودند. در این نشست وزیر ارتباطات گزارشی از عملکرد وزراتخانه در سال 1401 را ارائه و همچنین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری را به صورت مختصر تشریح کرد.

 در این نشست وزیر گزارشی در مورد افزایش حجم ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی ارائه و تأکید کرد آمار مهاجرت مردم به پلتفرم‌های داخلی، اعتماد مردم به این پیام رسان‌ها را نشان می‌دهد، بر همین اساس لازم و ضروری است کیفیت پیام رسان‌های داخلی از همه جهت افزایش پیدا کند .

 

 ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات از دیگر مباحثی بود که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن تأکید ویژه‌‌ای داشتند، دولت سیزدهم از 23 درصد تکمیل شبکه ملی اطلاعات که از دولت قبل تحویل گرفت، امروز در تمام سطوح و لایه‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به میانگین 60 درصد ارتقاء و به تکمیل اطلاعات دست یافته است .

گفتنی است در راستای توجه به لزوم تقویت زیرساخت‌های پلتفرم‌های داخلی، پیوست فرهنگی در تولید محتوا و همچنین ارتقاء خدمات داخلی مورد تاکید کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد، به صورت نوبتی وزیر و معاونانشان گزارشاتی از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و ارتقاء کیفیت خدمات پلتفرم‌های داخلی را به کمیسیون ارائه کنند