به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نزار القیسی کاردار اردن هاشمی در تهران روز یکشنبه ظهر هشتم خرداد ماه با عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن دیدار و گفتگو کرد.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن در ابتدای این دیدار با اشاره به ضرورت تقویت کشورهای اسلامی گفت:«جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان روابط دوستانه و برادرانه و احترام متقابل با کشورهای همسایه و منطقه بوده است» .



وی در همین زمینه ابراز داشت: « قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث ایجاد بروز برخی مشکلات و بحران ها در منطقه غرب آسیا شده اند و ایران و اردن ظرفیت بهره برداری از فرصت ها و امکانات را برای ارتقاء سطح روابط دارند».



گلرو با اشاره به تحولات منطقه و فرامنطقه خاطرنشان کرد: «گسترش همکاری اقتصادی بین کشورهای منطقه به ویژه عراق، سوریه و اردن مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و موجبات شکوفایی بیشتر اقتصادی و برقراری صلح و ثبات در منطقه خواهد شد».



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن هاشمی ارتقاء دیپلماسی پارلمانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: «همکاری پارلمانی دو کشور به ویژه درباره فلسطین ظرفیت خوبی برای تعامل در شرایط کنونی است». 



رئیس کمیته روابط خارجی در همین راستا یادآور شد:«جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرایی از هیئت‌های پارلمانی اردنی در اجلاس های مرتبط با فلسطین است».



گلرو شتاب در تشکیل گروه دوستی پارلمانی اردن و ایران را موجب توسعه همکاری‌های پارلمانی دانست  و بیان داشت: «تبادل هیئت‌های پارلمانی مسیری هموار برای ارتقاء سطح مناسبات و مراودات پارلمانی و همچنین تسهیل کننده همکاری های بین دولت ها می باشد»



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هسته ای ایران و روند مذاکرات تصریح نمود:«مذاکرات با ۱+۴ در حال انجام است، آنچه مسلم است، آمریکا از برجام خارج شد و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد،لذا ما فعالیت های خود را در مسیر صلح آمیز هسته ای پیش خواهیم برد»



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر اراده لازم برای گفتمان بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره و تصریح نمود: «گفتگو بین طرف عربستانی و ایرانی موجبات برطرف شدن  سوء برداشت ها و حل و فصل موانع موجود در مسیر مناسبات خواهد بود».



القیسی: اردن از تقویت سطح همکاری‌ها با ایران استقبال می‌کند



در ادامه این دیدار نزار القیسی کاردار اردن نیز با اشاره به اشتراکات دینی تاریخی و فرهنگی بین دو کشور  گفت: «همکاری های دیرینه در مسیر سیاسی، اقتصادی و تاریخی بین دو کشور برقرار بوده است و اردن از تقویت سطح همکاری‌ها با ایران استقبال می‌کند»



کاردار اردن در تهران با اشاره به وجود منفذهایی برای ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی  نیز ابراز داشت: «امنیت و آرامش در منطقه به نفع مردم خواهد بود و اردن هاشمی به تقویت روابط بین ایران و عربستان سعودی در راستای صلح و ثبات علاقمند است». 



کاردار اردن در پایان این دیدار گفت:«معتقدم که ایران در مسأله برجام صادقانه وارد توافق شده و به دنبال فرجامی راستین در این موضوع است».