رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح تصمیمات اتخاذ شده در نشست استاندار خراسان رضوی و اعضای مجمع نمایندگان این استان با رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه جبران خسارات وارد شده به مناطق سیل‌زده، گفت: در این نشست که با حضور استاندار خراسان رضوی و اعضای مجمع نمایندگان این استان و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، مباحث کلانی در حوزه اقتصاد در استان خراسان مطرح شد و مدل اقتصادی که از طریق آن بتوان از سرمایه‌هایی که در اختیار بخش خصوصی بوده، استفاده کنیم، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیریت منابع آبی در گروی پویاسازی بخش خصوصی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حدود 90 هزار میلیارد تومان اندوخته مردم در بانک‌های این استان قرار دارد که نشان می‌دهد از حجم نقدینگی بالایی برخوردار هستند، بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اعتمادزایی شود و تسهیلات در نظر بگیریم و در صدور مجوزهای کسب و کار سرعت دهیم تا این رقم در حوزه اقتصادی بخش واقعی خود را پیدا کند.

شیران خراسانی با تاکید بر ضرورت حفظ منابع آبی حاصل از بارندگی‌های اخیر، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم در حوزه اقتصادی پویا باشیم، قطعا در زمینه استفاده بهینه از آب، آبخیزداری و آبخوان داری هم بخش خصوصی را فعال می‌کنیم که هم بتواند آب را نگهدارد  و هم از آن استفاده کند.

سیل کلات در پی 150 میلی متر بارندگی ایجاد شد

وی در بیان دلیل وقوع سیل در شهرستان کلات، یادآور شد: امسال بارش‌های درشت دانه زیادی وجود داشته که وقتی این نوع باران به سرعت هم می‌بارد، حجم آب زیادی وارد یک محدوده جغرافیایی شده و در مناطق دارای شیب به سرعت در خط القعرها جمع شده و باعث ایجاد سیل می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: کلات که در استان خراسان رضوی واقع شده، شهرستانی کوهستانی با دره‌های بسیار ژرف است که دو روز گذشته در پی 150 میلی متر بارندگی، بخشی از این شهر و منازل مسکونی واقع در آن دچار آب گرفتگی شده و خساراتی هم به زمین‌های کشاورزی و تاسیسات شهری وارد شده، اما تلفات جانی نداشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌ شده ظرف دو روز آینده توده دیگری به کلات وارد می‌شود، به همین دلیل مسئولان مربوطه در این شهرستان از آمادگی کافی برخوردار هستند تا در مقابل آن مقاومت کرده و از آسیب‌های جدی ممانعت به عمل آورند./

پایان پیام