حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در بیان دلیل شدت شیوع کرونا در منطقه فریدن به طوری که رییس تنها بیمارستان مجهز این منطقه(شهید رجایی داران) از بستری شدن 460 نفر بیمار کرونایی در یک ماه اول سال 1400 خبر داده بود، گفت: این منطقه که دارای ظرفیت گردشگری بوده و در مسیر ترانزیت استان‌های خوزستان، لرستان و همدان قرار گرفته است در ایام تعطیلات نوروز اکثر مسافرانی که به سمت مرکز کشور حرکت می‌کردند از این محدوده عبور کردند و با اینکه در روزهای اول فروردین ورودی‌های شهر بسته شده بود، اما شهرستان چادگان که مرکز گردشگری استان اصفهان بوده به محل تجمع افرادی که قصد تفریح داشتند، تبدیل شد.

تجمع مسافران عید در چادگان و کوچ عشایر عوامل شیوع گسترده کرونا در فریدن

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر باعث شد بیماری کرونا در شهرستان چادگان شیوع پیدا کرده و به شهرستان‌های همجوار هم سرایت کند. از سوی دیگر این منطقه محل استقرار عشایر بوده و کوچ عشایر نیز شیوع بیماری را تشدید کرد.

محمدصالحی تصریح کرد: متاسفانه در این منطقه مجهزترین بیمارستانی که داریم فقط در شهرستان داران بوده و بیمارستان‌های شهرستان‌های چادگان و فریدونشهر به صورت محلی هستند و شهرستان بویین میاندشت نیز فاقد بیمارستان است، بنابراین بیماران کرونایی این سه شهرستان به شهرستان داران ارجاع داده می‌شوند، ضمن اینکه بیمارستان شهید رجایی که در این منطقه قرار دارد مرکز ارجاع بیماران از غرب استان اصفهان نیز بوده به همین دلیل شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، تیران و کرون نیز گاهی بیماران کرونایی خود را به این بیمارستان ارجاع می‌دهند.

وی اظهار کرد: از دو هفته گذشته اوضاع این منطقه از نظر شیوع کرونا بسیار بحرانی شد و بر اساس آخرین آماری که ارائه شد حدود 125 نفر در بیمارستان شهید رجایی داران بستری شدند.

محمدصالحی خاطرنشان کرد: بستری این میزان بیمار بیش از ظرفیت تخت‌های این بیمارستان بوده به همین دلیل تمام قسمت‌های بیمارستان را تخت اضافه کرده و آنها را به بخش پذیرش بیماران کرونایی تبدیل کردند و در نهایت تصمیم گرفته شد در بیمارستان شهرستان‌های فریدونشهر و چادگان نیز بیماران کرونایی بستری شوند و تنها بیمارانی که وضعیت وخیم داشته یا دارای شرایط خاصی بودند را به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل کنند.

وی افزود: ما در هفته گذشته یک سالن ورزشی را نیز با کمک مردم و خیرین برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کردیم و حتی کپسول اکسیژن، مانومتر و سایر تجهیزات مورد نیاز برای مراقبت از بیماران کرونایی در آن قرار داده شد تا در شرایط بحرانی از این فضا استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در چند روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید رجایی داران رو به کاهش است، کما اینکه از تعداد 125 بیماری کرونایی که بستری شده بودند تنها 102 نفر باقی مانده‌اند و این روند نزولی همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه تعداد ورودی‌های بیمارستان نسبت به خروجی‌ها کمتر شده است و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این منطقه نیز کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر این روند تداوم یابد پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته آینده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این بیمارستان به کمتر از 100 نفر برسد، اما به دنبال پیگیری‌هایی که از طریق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان داشتیم، شرایط و امکانات لازم برای پذیرش بیماران کرونایی فراهم شده است، کما اینکه دو تانکر اکسیژن نصب و راه‌اندازی شد و هر دو روز یکبار نیز یک تانکر اکسیژن در این منطقه تخلیه می‌شود، بنابراین بیمارستان از وضعیت مطلوبی برخوردار شده است./

پایان پیام