ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد ارائه گزارش از وجود ابتلا به سرخک در استان سیستان و بلوچستان و راهکارهایی که برای مقابله با این بیماری ارائه شده است، گفت: بر اساس بررسی‌هایی که برای شناسایی موارد ابتلا به سرخک در این منطقه انجام شده، مشخص شد  چند روز گذشته چند مورد ابتلا به تب مشکوک به این بیماری توسط یکی از مراکز در حومه شهر سراوان شناسایی شده است.

تشریح روند بررسی افراد مشکوک به ابتلا به سرخک

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این افراد اعضای یک خانواده بوده‌اند که در آنها تب همراه با تظاهر دانه‌های قرمز رنگ که از علائم مشترک سرخک، مخملک و ...بوده، مشاهده شده است.  

وی تصریح کرد: مشاهده این علائم به این دلیل که ظن بر بیماری واگیردار است باید جدی گرفته شود، بنابراین این افراد بررسی شده و اطرافیانشان نیز واکسن سرخک تزریق کردند و از افراد دارای علائم نیز نمونه خون گرفته شده و به زاهدان فرستاده شد که از آنجا به انستیتو پاستور فرستاده شود تا نتیجه مشخص شود.

رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری این منطقه با پاکستان و ورود مسافران از این محدوده امکان انتقال ویروس سرخک وجود دارد. بنابراین درخواست کردیم که وضعیت مسافران بررسی شود تا بتوانیم مبداء ورود این ویروس را شناسایی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون با اینکه هنوز ابتلا افراد این منطقه به سرخک تایید نشده است، اما باید از آمادگی لازم جهت مقابله با این بیماری برخوردار باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:  اگر بتوانیم به 80 درصد جامعه برای مقابله با سرخک واکسن تزریق کنیم، نگرانی برای شیوع آن وجود نخواهد داشت، بنابراین باید واکسیناسیون جدی گرفته شود، هر چند در سراوان از سال 60 توسعه شبکه سلامت و واکسیناسیون به گونه‌ای بوده که این منطقه را در استان و حتی کشور سرآمد کرده است، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد./

پایان پیام