به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رییس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی امور مربوط به آب و فاضلاب شهرستان دماوند که با حضور مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند، بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، جلیلوند، معاون فرماندار دماوند و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد با تاکید بر اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در رودهن اظهار داشت: باید این طرح در اولویت قرار داشته باشد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد : با توجه به اهمیت اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در رودهن اعتبار این پروژه در سال گذشته ۸ میلیارد تومان بود که به طور کامل تخصیص نیافته است.

وی افزود : این طرح پروژه‌ای ملی است و از این رو در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان بودجه در این خصوص در نظر گرفته شده و در ادامه نیز تلاش ما بر استفاده از اعتبارات ملی و استانی در این زمینه است.

مهدی حیدری، فرماندار دماوند نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده بهینه از چاه‌های غیرمجاز در جهت مصرف آب شرب شهرستان دماوند عنوان داشت: با توجه به وجود چاه‌های عمیق و غیرمجاز در شهرستان به نظر می‌رسد که انسداد تنها راه درست نباشد.

حیدری افزود: در این راستا، می‌توان با استفاده از ظرفیت برخی از چاه‌های به لحاظ سلامت و کیفیت و قرار دادن در مدار مصرف آب شرب شهرستان، مورد استفاده عموم قرار گیرد و با توجه به اهمیت بحث شبکه فاضلاب، نگرانی‌هایی در خصوص چالش‌های به وجود آمده در مورد طرح جمع آوری شبکه فاضلاب در دماوند و عدم اجرای طرح مذکور در رودهن وجود دارد که باید تصمیمات لازم از سوی متولیان امر با اولویت اجرای هرچه سریع‌تر پروژه اتخاذ شود.

فرماندار دماوند بیان داشت: هر روز تأخیر در اجرای پروژه فاضلاب دماوند و رودهن، ضمن به خطر افتادن سلامت شهروندان عزیز شهرستان دماوند، قطعاً امنیت سلامت آب شرب شهروندان تهرانی از منبع سد ماملو را هم به خطر خواهد انداخت./

پایان پیام