به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشستی فوق‌العاده را در روز سه‌شنبه (30 آذرماه) با علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند که باقری گزارش مفصلی از روند مذاکرات وین به نمایندگان ارایه کرد و اعضای کمیسیون سوالات اساسی خود را مطرح و توضیحاتی پیرامون مذاکرات ارائه شد.



گفتنی است، باقری با توجه به اطلاعاتی که از نمایندگان دریافت کرد، در جریان مطالبات و انتظارات مردم قرار گرفت. بر اساس گزارش مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان، روند مذاکرات براساس منافع جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود. مذاکره در این سطح جنگ اراده هاست و تا این مرحله دو چارچوبی که از طرف ایران پیشنهاد شده و نقاط ضعف تیم قبل را ندارد و اشکالات گذشته را هم اصلاح کرده، با پافشاری و منطق مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف‌های مقابل مورد پذیرش قرار گرفته است.



دور جدید مذاکرات که از ششم دی ماه آغاز خواهد شد بر مبنای چارچوب پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. تیم مذاکره کننده ایرانی توانسته اراده خود را بر تیم حریف تحمیل کند. بر اساس مباحث مطرح در کمیسیون تا در این زمینه به توافق نرسیم هیچ امتیازی از طرف جمهوری اسلامی به طرف های مقابل داده نمی‌شود.