جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص لزوم استفاده از دیپلماسی عمومی برای خنثی‌سازی طرح‌های ایران‌هراسانه دشمنان، اظهار داشت: علیرغم اینکه جمهوری اسلامی همیشه تلاش دارد که از طریق گفت‌وگو اختلاف نظرها را کم کند، متاسفانه در رسانه‌های دنیا متهم می‌شویم به اینکه منطق خاصی نداریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضع‌گیری‌های رئیس جمهور در تریبون‌های بین‌المللی تا حد بسیار زیادی به رفع توطئه‌های دشمنان کمک می‌کند تا موضع گیری‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تعدیل شود و نگاه به جمهوری اسلامی ایران بهبود یابد.

وی افزود: بارها شاهد بوده‌ایم کسانی که از خارج کشور آمده‌اند، بعد از چند روز اذعان کرده‌اند که ایران متفاوت با تبلیغات منفی بوده که قبلا به آن‌ها نشان داده شده است.

میرزایی ادامه داد: مسئولان کشور باید در همین راستا عمل کنند تا چهره کشور به گونه‌ای در دنیا به نمایش درآید که تبلیغات منفی دشمن بی اثر شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه رئیس جمهور در این زمینه دقت خوبی دارد و اینکه اخیرا در اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد اعلام کرده، ایران خواهان مذاکره است و در جمع روسای این کشورها اعلام کرده که ایران اهل مذاکره است.

میرزایی اظهار داشت: موضع گیری‌های رئیس جمهور در تریبون‌های بین‌المللی به تامین منافع کشور کمک می‌کند و راه ها را برای همکاری با جهان هموار می‌کند و با این سیاست کشورهایی که برای همکاری با ایران تردید دارند را مشتاق به همکاری می‌کند./

پایان پیام