به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، علی کاظمی باباحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح فراکسیون نفت و نیرو گفت: این فراکسیون با تعداد 150 نفر شکل گرفت و دارای 6 کمیته شامل کمیته انرژی‌های تجدید پذیر، انرژی‌های نو، آب، برق، پتروشیمی، گاز و نفت است و اعضای آن بیشتر از افراد کمیسیون بودجه و انرژی بودند و در هیئت رئیسه شکل گرفت. بازدیدهای میدانی از جمله برنامه‌هایی بود که اعضای کمیسیون و فراکسیون و به ویژه کسانی که در کمیسیون تخصصی نیستند، در کم و کیف مسائل اصلی نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، مشکلات و توانمندی‌ها قرار گرفتند.



بازدیدهایی از پالایشگاه آبادان و پالایشگاه نفت بندرعباس داشتیم



نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: بازدیدهایی از پالایشگاه آبادان، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود و با قطعه‌سازان تبریز جلسه و از خانه صنعت آن‌ها بازدید داشتیم از طرف دیگر در تهران با پالایشگاه‌های برق و نیروگاه رودشور که خصوصی است جلسه داشتیم. جلساتی در عملکرد نیروها و شرکت‌های دانش بنیان به ویژه با کسانی که در بحث انرژی‌های تجدید پذیر کار کرده بودند، داشتیم.



جوانان ایرانی در ستاره خلیج فارس خوب ظاهر شدند



وی ادامه داد: دیداری با وزیر ارتباطات درباره دیتا سنترینگ داشته و می‌خواستیم ببینیم که در بحث دولت الکترونیک به کجا رسیدیم. در صحن مجلس نیز در مباحث مختلف، فراکسیون بسیار خوب ظاهر شد و جلساتی نیز با وزیر نفت برگزار شد که درباره مسائل ملی و بین‌المللی مطرح شد. به عنوان مثال در بازدیدی که از پالایشگاه خلیج فارس داشتیم، برای بسیاری از نمایندگان ثابت شد که جوانان ایرانی می‌توانند فعل خواستن را به توانستن تبدیل کنند و به نتیجه برسند چراکه در ستاره نفت خلیج فارس جوانان ایرانی خوب ظاهر شدند.



باید از توانمندی های داخل استفاده شود



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی جلساتی که با وزیر نفت داشتیم، درباره راهکارهای چگونگی حمایت صنعت نفت در وزارت نفت صحبت‌هایی شد که هم از تکنولوژی استفاده شود و چنانچه نیاز به کمک مجلس بود، کمک کند و هم اینکه از توانمندی‌های داخل استفاده شود.



کاظمی بابا حیدری افزود: در جلساتی که با قطعه سازان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از قطعه‌سازان ایران می‌توانند با برندهای کامل جهانی رقابت کرده و در صنعت نفت حرفی برای گفتن داشته باشند. با وزارت نیرو و نفت صحبت کردیم تا حمایت‌های بخش خصوصی کمک کننده باشد و لینکی هم ایجاد شده است.



در ایران بیشتر بحث بر روی تولید برق از انرژی خورشیدی است



رئیس فراکسیون نفت و نیرو با بیان اینکه قرار است تا دیداری از تصفیه خانه در تهران با روش‌های نوین داشته باشیم، تصریح کرد: با مهندس جانباز صحبت‌هایی شد و سندیکای برق و بخش خصوصی که در برق وجود دارد و با توجه به اینکه اکثر آنها انرژی‌های تجدید پذیر تولید می‌کنند و از سلول‌های خورشیدی و بادی برق تولید می‌کنند و گرما زمینی و بیو گس دارند و یا با استفاده از پسماند می‌توان تولید برق انجام داد، صحبت‌هایی شد اما در ایران بیشتر بحث بر روی تولید برق از انرژی خورشیدی است.



وی با تاکید بر اینکه در اسناد بالادستی دولت مکلف است که به سمت تولید برق از انرژی‌های خورشیدی برود، گفت: در حال حاضر جهان به این سمت می‌رود اما هنوز آنچنان که در اسناد بالادستی و بودجه‌های سنواتی دیده شده نتوانستیم برسیم حتی امسال قرار شد طبق بند"ی" تبصره "16" تسهیلات ویژه‌ای برای بسیج بگذارند تا از نیروگاه‌های 5 کیلو واتی استفاده کنند که می‌تواند در اشتغال‌زایی نیز نقش داشته باشد.



در آینده از پالایشگاه‌های استان مرکزی به ویژه شازند بازدید می‌کنیم



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این‌ها مسائلی است که در جلسات فراکسیونی ما بحث می‌شد تا بتوانیم حمایت کنیم و هم بخش‌های خصوصی در این زمینه دیده شوند و جلسات بسیاری را داریم و در آینده نیز خواهیم داشت البته قرار است از واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌های استان مرکزی به ویژه شازند دیداری داشته باشیم.