به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه روز یکشنبه (10 بهمن ماه) بررسی پیشنهادات نمایندگان بر طرح شور دوم نحوه تشکیل و فعالیت های تشکل های صنفی و تخصصی را با حضور کارشناسانی از مرکز پژوهشها، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر بخش های مرتبط مورد بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.



گفتنی است، پیشنهادات درخصوص شرایط صدور مجوز برای تشکیل های صنفی و همچنین شرایط صاحبان تشکل ها بود. همچنین بخشی از پیشنهادات نمایندگان درخصوص شرایط افراد متقاضی درخواست مجوز تشکیل فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی به کمیسیون ارائه شده بود.



تعیین حداقل تعداد اعضای لازم برای اخذ پروانه فعالیت جهت تشکل های ملی و همچنین شورای صدور مجوز در سطح ملی و استانی با پیشنهادات نمایندگان اصلاح شد.



در بخشی دیگر از این جلسه اعضای هیات رئیسه طرح تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره های یازدهم و دوازدهم تعیین شد و بر این اساس آصفری به عنوان رئیس و فرخی میکال به عنوان نایب رئیس اول و فاطمه مقصودی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین ارکانی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص انتخاب شد که پس از صدور حکم این افراد توسط رئیس مجلس، کار تحقیق و تفحص مذکور آغاز خواهد شد.