محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سیاست‌های امارات در قبال ایران اشاره کرد و گفت: نگاه من درباره سیاست‌های دولت امارات متفاوت از برخی تحلیلگران است؛ به نظر من دولت امارات و حاکمان آن صداقت ندارند و این مسئله در قضیه یمن مشخص شد که اماراتی‌ها بدتر از عربستان در این رابطه عمل کردند.

وی در ادامه افزود: دلیل این نوع موضع گیری ها، میزان وابستگی و چسبندگی دولتمردان امارات به غربی هاست. آنها چه از نظر فکری و چه از نظر سوابق سیاسی به آمریکایی‌ها وابسته هستند. این درحالیست که بعضا در ایران فکر می‌کنند که امارات کشوری است که می‌تواند با ما خیلی راه بیاید و تعامل داشته باشد اما قطعا بنده چنین اعتقادی را ندارم ما هم به دلیل همین نگاه تا به الان نسبت به امارات با اغماض برخورد کرده ایم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد: امر بر اماراتی‌ها مشتبه شده مثلا اگر فضای هوایی کشور را بر روی اماراتی‌ها ببندیم می‌دانید چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟ فکر می‌کنم اماراتی‌ها با زیرکی و بدجنسی دارند حداکثر منافع اقتصادی خود را از ایران می‌برند اما نهایتا گرایش آنها به سمت عربستانی‌ها است.

سیاست اماراتی‌ها یک سیاست انگلیسی است

نماینده مردم لنجان تاکید کرد: تجربه نشان داده که اهرم نمایش قدرت در دفاع از استقلال و منافع مشروع ایران، امارتی‌ها را مجبور به تبعیت از چارچوب‌های حسن همجواری می‌کند و این سیاست را در حدی ما بایستی جلو برویم که اماراتی‌ها به این نتیجه قطعی برسند که از بعضی از ادعاهای واهی که دارند دست بردارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اماراتی‌ها باید در سایه همسایه قدرتمندی مثل ایران زندگی کنند و از راحتی‌های آن بهره ببرند من به سیاست‌های دولت امارات خوشبین نیستم و معتقدم که کشورهای دیگری به این روابط لطمه نمی زنند و همین راهبرد شل کردن‌ها و سفت کردن‌ها تاکتیک‌ اماراتی‌هاست که یک سیاست انگلیسی است./

پایان پیام