محمدخالدی سردشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد برخی اظهارات مبنی بر انتشار ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمودی لردگان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از معاونت بهداشتی استان اعلام شد که طی یک ماه گذشته بر اساس گزارش‌های  انجام شده موارد مشکوکی مشاهده شده و در این رابطه بررسی‌هایی صورت گرفت که سرانجام موضوع علنی شد و موجبات نگرانی و ناراحتی اهالی روستا را فراهم کرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: از وزیر بهداشت نیز پیگیری لازم را داشتیم و تاکید کرد که جهت اهمیت موضوع باید بازرسانی را برای بررسی به روستا اعزام کنیم.

خالدی با یادآوری تشکیل جلسه شورای تامین برای بررسی وضعیت ویروس ناشناخته، ادامه داد: از وزارت بهداشت تقاضا کردیم چون این مساله بسیار مهم است بررسی دقیقی را برای رفع نگرانی مردم داشته باشند و به طور مرتب موضوع را از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری و بررسی می‌کنیم.

وی یادآور شد: ما در قبال مردم حوزه انتخابیه وظیفه داریم و این مساله را تا رسیدن به نتیجه نهایی به جد پیگیری و دنبال می‌کنیم.

 اخبار ضد و نقیضی حتی توسط کارشناسان حوزه بهداشت در مورد ویروس ناشناخته منتشر می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخبار ضد و نقیضی حتی توسط کارشناسان حوزه بهداشت در مورد ویروس ناشناخته منتشر می‌شود، تصریح کرد: برخی گزارشات حاکی از این است که این ویروس از گذشته وجود داشته و ما در جریان بودیم اما برخی بر این باورند که جواب آزمایشات در شهرستان مثبت بوده اما در شیراز منفی بوده و در این رابطه پارادوکسی وجود دارد بنابراین نیاز است این موضوع مورد بررسی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: نباید به شایعات دامن زد و موجبات نگرانی مردم را فراهم کرد؛ در این رابطه نیاز است مسئولان علوم پزشکی استان و کشور سریع‌تر  موضوع را بررسی و نتیجه را به مردم اعلام کنند تا نگرانی آنها برطرف شود./

پایان پیام