علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص کشف میدان جدید نفتی باعنوان نام‌آوران، گفت: از آنجا که نفت در کشور نقش اول را ایفا می‌کند کشف میادین نفتی جدید در جنوب کشور می‌تواند به تولید محصولات پتروشیمی و نفتی بیشتر و نزدیک شدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بی‌انجامد.

تغییر وضعیت معیشت و کاهش بیکاری با کشف میدان جدید نفتی نام آوران

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشف میدان جدید نفتی باعنوان نام‌آوران اتفاق میمونی برای کشور به لحاظ اقتصادی است چراکه می‌تواند تغییراتی در وضعیت معیشت و کاهش بیکاری ایجاد کند، افزود: بهره‌برداری گسترده از این میدان علاوه‌بر پوشش جمع کثیری از بیکاران، در بعد اصلاح وضعیت معیشتی نیز ظرفیت قابل‌توجهی دارد.  

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در میدان نفتی نام‌آوران

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و شغلی این میدان را نیازمند برنامه‌ریزی صحیح، منسجم و مدون دانست و گفت: همچنین باید از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق اکتشافات و ایجاد صنایع پایین دستی برای آن استفاده مفید کرد.

برطرف کردن محرومتی‌های مناطق نفت‌خیز با کشف دومین میدان نفتی کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از طریق این میدان نفتی که دومین میدان نفتی کشور به لحاظ بزرگی است محرومیت‌های مناطق نفت‌خیز را برطرف کرد، اضافه کرد: به گفته وزیر نفت مخزن کشف شده ٥٣ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد و احتمال گسترش آن به سمت جنوبی مخزن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  فعالیت‌های اکتشافی میدان نفتی نام‌آوران از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و با توجه به اینکه حدود ٣١ میلیارد بشکه اکتشاف‌های پیشین بوده است، حدود ٢٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت درجای کشور و ٢.٢ میلیارد بشکه به ذخایر نفت قابل استحصال کشور افزوده می‌شود.

این دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در ایران است، نخستین لایه بزرگ، لایه آسماری گچساران با ٥٤ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا بوده است.

میدان نام‌آوران در وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر و عمق ۳۱۰۰ متر و با ضخامت نفت ۸۰ متر یک مخزن به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه کشف شده است، قبلا در این منطقه میادین منصوری، سوسنگرد، آب تیمور، سپهر، جفیر و دارخوین را داشتیم که زیر این میادین لایه نفتی کشف شده بود./

پایان پیام