احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درباره وضعیت افزایش سهمیه دانشجوی پزشکی در  حوزه بهداشت و درمان، گفت: افزایش سهمیه دانشجویان پزشکی در برنامه‌های اساسی وزارت بهداشت و درمان است، البته افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی  به مبنای دو برابری پذیرش دانشجو  نیست.

نماینده مردم سمنان در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو  بر حسب یک روند معقولانه مقرر است به جریان بیفتد، تصریح کرد: کمبود پزشک در حوزه بهداشت و درمان موضوع جدیدی نیست، از سویی دیگر روند تربیت پزشک برای خدمات رسانی در  حوزه سلامت همواره  مثبت گزارش شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد حتی با افزایش سهمیه‌های پذیرش در رشته‌های پزشکی نیز نمی‌توانند به دانشگاه‌های داخلی راه یابند بنابراین برای ادامه تحصیل  به دانشگاه‌های خارج کشور  مهاجرت می کنند.

ضرورت انتخاب دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان در خارج کشور

همتی  افزود: دانشجویان آگاه باشند و دانشگاه‌هایی را برای تحصیل در  خارج کشور از انتخاب کنند که با استانداردهای داخلی در  حوزه پزشکی مطابقت داشته باشد تا اگر پس از فارغ التحصیلی قصد بازگشت به کشورمان را داشتند،  بتوانند در حوزه پزشکی مشغول به فعالیت شوند. از طرفی  برخی از دانشگاه‌های خارج از  کشور شاخص استاندارد اولیه در حوزه دانشگاهی هستند بنابراین نباید دانشجویان تنها  برای اخذ مدرک به کشورهای  دیگر مهاجرت کنند.

 نماینده مردم سمنان در  مجلس  تصریح کرد: به دانشجویانی که قصد دارند در  خارج کشور  ادامه تحصیل بدهند یادآوری می کنم که از شرایط  تحصیل در  خارج از  کشور اطلاع کامل کسب کنند و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان در  حوزه پزشکی را انتخاب کنند تا  با اطمینان خاطر از آینده شغلی مناسب در  خارج از  کشور به تحصیل بپردازند.

 برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور فاقد شاخص‌های  استاندارد اولیه هستند

عضو کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه  برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور فاقد شاخص‌های  استاندارد اولیه هستند، یادآورشد: افزایش معقولانه  سهمیه پزشکی  مورد تایید است و توجیه منطقی دارد ./