سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در نشست امروز این کمیسیون، گزارش هیأت اعزامی این کمیسیون و همچنین کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن و دستگاه های مرتبط درباره زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی

بر اساس گزارش های واصله، اغلب خانه های تخریبی در زلزله اخیر استان آذربایجان غربی، جزء بناهای فرسوده با مصالح ساختمانی سنتی بوده است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها، اغلب خانه های تخریبی در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی، جزء بناهای فرسوده با مصالح ساختمانی سنتی بوده است.

مساکن نوسازی و بازسازی شده در زلزله اخیر سالم باقی مانده اند

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش بنیاد مسکن، حدود دو سوم خانه های موجود در مناطق زلزله زده در حوادث گذشته زلزله، تخریب و نوسازی و بازسازی شده بود، حال در زلزله اخیر تنها خانه های باقی مانده که نوسازی نشده بودند، تخریب شده و آسیب دیدند.

اغلب خسارت های مالی و جانی در زلزله اخیر استان آذربایجانشرقی در مناطقی با مساکن فرسوده بوده است

موسوی بیوکی ادامه داد: اغلب خسارت های مالی و جانی در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی در مناطقی با مساکن فرسوده بوده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش های واصله، تمام دستگاه های حمایتی و اجرایی اعم از هلال احمر، اورژانس، ناجا و بنیاد مسکن به موقع در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده اند، بنابر این عملکرد این دستگاه ها در جریان حادثه مذکور قابل قبول بوده است./

پایان پیام