احمد انارکی محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(2 مهر ماه)کمیسیون متبوعش، به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان نشست امروز 12 سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

وی با بیان اینکه سوال علی اکبر کریمی درخصوص گشایش نماد اعتبار کسب و کارهای اینترنتی بود، افزود: وزیر صمت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و در نهایت مقرر شد؛ مهلت یک هفته‌ای برای ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه در نظر گرفته شود.

انارکی بیان کرد: نماینده سوال کننده بعدی نصرالله پژمانفر بود که 5 سوال از وزیر صمت مطرح کرد؛ نخستین سوال درباره ماده 13 قانون قاچاق کالا بود، آقای رحمانی توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد؛ مهلتی برای ارائه توضیحات بیشتر در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دومین و سومین سوال نماینده مشهد و کلات درباره تولید ژلاتین گاوی حلال و طرح رجیستری موبایل بود که برای هر دو سوال به آقای رحمانی برای ارائه توضیحات مهلت داده شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پژمانفر از توضیحات وزیر صمت درباره ثبت سفارش و متالوژی پودر نیز قانع شد.

افزایش قیمت‌ها محور سوال حاجی دلیگانی از وزیر صمت

وی یادآور شد: سوال کننده بعدی حسینعلی حاجی دلیگانی بود که 2 سوال مطرح کرد؛ افزایش قیمت‌ها و اجرایی نشدن برنامه‌های وزارت صمت و واردات 13 تن سنگ پا، محور سوالات این نماینده از آقای رحمانی بود، پس از توضیحات وزیر صمت نماینده شاهین شهر به وزیر 2 هفته برای ارائه گزارش‌های لازم مهلت داد.

انارکی به سوالات سیدناصر موسوی لارگانی از وزیر صمت اشاره کرد و افزود: افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و چرایی کوتاهی وزارت صمت در عمل به وظایف ذاتی خود در حوزه بازرگانی محور سوالات این نماینده از رحمانی بود که نماینده فلاورجان از پاسخ های وزیر قانع نشد و سوالات به صحن ارجاع شد.

نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی سوال جاسمی از رحمانی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  سیدقاسم جاسمی در سوال نخست خود به افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو پرداخت و در سوال بعدی خود به نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی اشاره کرد که برای ارائه توضیحات مهلت داده شد./

پایان پیام