علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اختصاص 100 میلیون دلار برای انسداد مرزهای جنوب شرقی کشور، گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار طبق برنامه ششم توسعه و با موافقت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق ذخیره ارزی برای انسداد مرزها در جنوب شرق کشور اختصاص یافته است که صرف خرید تجهیزات مورد نیاز و هزینه‌های پرسنلی در جهت بهبود امنیت مناطق مرزی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر می‌شود.  

یارمحمدی، با اشاره به آمادگی و توان بالای رزمی ماموران مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در حفظ و کنترل مرزهای شرقی کشور، اضافه کرد: وضعیت امنیتی مرزهای سیستان و بلوچستان مطلوب است، اما امکانات و تجهیزات فرسوده مرزها برای پوشش بهتر باید بهبود یابد.

 برقراری امنیت پایدار در مرزها نیازمند بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان است

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تخصیص 100 میلیون دلار برای انسداد مرزها، تحولی در سیستم مرزبانی ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: برقراری امنیت پایدار در مرزها علاوه بر تجهیزات نیازمند ایجاد شغل پایدار و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان است. ازطرفی تعطیلی بازارچه‌های مرزی سبب می‌شود، مردم مایحتاج خود را از راه‌های دیگری چون فروش و قاچاق سوخت تامین کنند.

ضرروت افزایش تعداد بازارچه و گمرکات مرزی شرق کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت افزایش تعداد گمرک‌ها و کریدورهای مرزی شرق کشور به نسبت گستردگی و وسعت مرز، افزود: علاوه بر مسائل اقتصادی، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی هم در مناظق مرزی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو توسعه بازارچه‌های مرزی و گمرک‌ها به برقراری امنیت پایدار در مرزهای کشور کمک بسیار می‌کند به ویژه اینکه تمام استان‌های مرزی کشور از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در شرایطی خاص قرار دارند. بنابراین لازم است با توجه به وسعت و گستردگی مرزهای شرق کشور به ازای هر 50 الی 100 کیلومتر، یک بازارچه مرزی ایجاد شود./

پایان پیام