محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آخرین وضعیت ساخت پارک پتروشیمی در لردگان، گفت: کلنگ احداث پارک پتروشیمی لردگان سال 86 به زمین زده شد و اکنون ساخت آن پس از گذشت 12سال با ماموریت تولید اوره و آمونیاک جهت تولید کود شیمیایی رو به پایان است و دی ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلنگ احداث پارک پتروشیمی لردگان سال 86 به زمین زده شد و اکنون ساخت آن پس از گذشت 12سال با ماموریت تولید اوره و آمونیاک جهت تولید کود شیمیایی رو به پایان است و دی ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که خوراک اصلی اوره و آمونیاک گاز طبیعی و آب است شهرستان لردگان از هر دو این منابع به خوبی برخوردار است به همین دلیل شرایط مناسبی برای تولید کود شیمیایی دارد.

تامین بیش از یک میلیون تن اوره مورد نیاز برای تولید کود شیمیایی در سال

وی با بیان اینکه پروژه بسیار بزرگ و ملی پارک پتروشیمی لردگان در حین ساخت اشتغال‌زایی خوبی به دنبال داشت و قسمت‌های مهم آن نیز افتتاح شده است، افزود: این پارک می‌تواند در سال بیش از یک میلیون تن اوره مورد نیاز برای تولید کود شیمیایی را تامین کند.

ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی پارک پتروشیمی لردگان

خالدی بر ضرورت ایجاد صنایع پایین‌دستی در پارک پتروشیمی لردگان تاکید کرد و گفت: فعال کردن بخش صادرات این پارک با توجه به نزدیک بودن به کشور عراق می‌تواند به درآمدزایی، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال کمک کند.

400 تا 500 نفر به طورمستقیم در پارک پتروشیمی لردگان مشغول به کار خواهند شد

این نماینده مجلس با بیان اینکه 400 تا 500 نفر به طورمستقیم در این پارک پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد، اظهار کرد: این پارک زمانی می‌تواند به معنای واقعی مفید باشد که به کمک مردم منطقه صنایع پایین‌دستی آن نیز راه‌اندازی شود.

بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه‌ ساخت پارک پتروشیمی لردگان

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس طبق گزارش‌های واصله این پروژه که عمده سهام آن متعلق به بخش خصوصی بوده بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه‌ داشته است، اما در  5 سال نخست هزینه خود را برای ساخت به دست خواهد آورد./

پایان پیام