شهباز حسن پور بیگلری عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست دیروز این ستاد، گفت: در این جلسه کارگروه فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانکی گزارشی ارائه داد که براین اساس تاکید شد تا با کسانی که در مقابل قانون می ایستند و از پرداخت مطالبات بانک ها امتناع می کنند، جدی برخورد شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در این نشست تاکید شد که کارگروه فرادستگاهی باید به فعالان اقتصادی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی دچار مشکل و بدهکار شده اند فرصت لازم را داده و سازوکارهایی برای پرداخت مطالبات آنها بیاندیشد.

منافع بانک ها و بخش خصوصی باید همراه یکدیگر تامین شود

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید منافع بانک ها و بخش خصوصی همراه یکدیگر تامین شود، ادامه داد: دولت باید تلاش کند که کارخانه ها و واحدهای تولیدی در زیرمجموعه بدهکاران کلان بانکی دچار آسیب نشوند و تولید و اشتغال کشور متحمل ضرر نشود.

هزینه های سنگین حل و فصل پرونده های مفاسد اقتصادی نباید از جیب مردم و توسط دولت پرداخت شده و بار آن بر بیت المال تحمیل شود

حسن پور بیگلری با تاکید بر برخورد با متخلفان در حوزه تصرفات غیرمجاز اراضی کشور، اظهار کرد: هزینه های سنگین حل و فصل پرونده های مفاسد اقتصادی نباید از جیب مردم  و توسط دولت پرداخت و بار آن بر بیت المال تحمیل شود.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: مقرر شد با هماهنگی بین کارگروه فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک ها و دستگاه قضایی، با جدیت تمام موضوع وصول مطالبات معوقه بانکی پیگیری شود و برنامه کوتاه مدت و مشخصی برای تعیین تکلیف این بدهکاران کلان تدوین و نتیجه در جلسه بعدی ستاد ارائه شود./

پایان پیام