قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص سرانجام طرح استانی شدن انتخابات، اظهار داشت: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس، مجازات و نحوه برخورد با متخلفان انتخابات را تعیین شده است و اگر در صحن این موضوعات تصویب شود، برخورد با تخلفات انتخاباتی به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کولیوند رئیس کمیسیون با دکتر لاریجانی نامه نگاری کرده تا نحوه ادامه بررسی این طرح مشخص شود، اما اصرار ما این است که طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به طرح استانی شدن انتخابات معروف شده، دوباره در صحن مطرح شود تا مواردی مانند تشدید مجازات متخلفان انتخابات انجام شود.

وی افزود: اگر در صحن مجلس شورای اسلامی تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی تصویب شود، در این دوره از انتخابات براساس قانون جدید با تخلفات برخورد می شود.

میرزایی نیکو در خصوص اینکه زمان بندی انتخابات مجلس یازدهم براساس قانون قبلی انتخابات مجلس آغاز شده و آیا می‌توان تخلفات انتخاباتی را براساس قانون احتمالی آینده تصویب کرد، گفت: این موضوع ربطی به زمان بندی انتخابات ندارد.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح  اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی و مدیریت تبلیغات کاندیداها پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفته است؛ در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات خلاء‌های قانون قبلی انتخابات تا حدود زیادی برطرف شده بود و پیشنهادات خوبی درباره شفافیت مالی نامزدها، جرائم انتخاباتی و غیره در آن وجود دارد که امیدواریم مجلس محترم با جدیت این طرح را به سرانجام برساند.

میرزایی نیکو در ادامه گفت‌وگو خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: اکنون مطابق قوانین قبلی در خصوص تخلفات انتخاباتی اقدام می‌شود و روند رسیدگی به تخلفات اینگونه است که از سوی نهادهای مسئول، این تخلفات گزارش می‌شود و بعد از انتخابات، تخلفات کاندیداها مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است در اعتبار نامه نمایندگان اثرگذار باشد که طبیعتا عدم برخورد سریع با متخلفان قابل قبول نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت‌های انتخاباتی برای انتخابات پیش روی مجلس شروع شده که هزینه‌های بالایی را انجام می‌دهند و افراد به صورت مرتب جلساتی را برگزار می‌کنند و شام و ناهار می‌دهند تا زمینه معرفی خود به عنوان کاندیدا را مهیا کنند، در حالیکه نماینده مستقر نمی‌تواند چنین اقداماتی را انجام دهد./

پایان پیام