به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نشست امروز یک شنبه (14 آذرماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برگزار شد که  دستور کار اول کمیسیون ادامه رسیدگی به طرح‌های کاهش تعرفه‌ بنگاه‌های معاملاتی بود اما با توجه به وجود مسائل مختلف مقرر شد، وزارت راه و شهرسازی در این رابطه لایحه‌ای را تدوین و به کمیسیون ارائه کند.



دستور کار دوم کمیسیون عمران بررسی طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام و حرم مطهر حضرت معصومه (س) بود که مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر بازسازی و بهسازی مناطق اطراف و حریم حرم‌ها که عمدتا هم بافت فرسوده است و به محلی برای تجمع اتباع بیانه و آسیب های اجتماعی شده بر عهده شهرداری‌ها بوده است اما این ارگان به تنهای توانایی این کار ندارد، لذا باید سایر دستگاه‌ها نیز ورود کرده و کمک کنند.



در ادامه جزئیات طرح مذکور پس از بحث و بررسی در کمیسیون عمران به تصویب رسید و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس جهت بررسی نهایی به صحن ارسال خواهد شد.



‌بررسی کلیات طرح تعیین‌ تکلیف عرصه ساختمان‌های احداثی در اراضی تصرفی دولت یا دراختیار سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۵ هزار نفر، دستور کار دیگر کمیسیون عمران بود که پس از بررسی کلیات آن در کمیسیون عمران به تصویب رسید.