به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پیامی ضمن تبریک روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار و بزرگداشت خبرنگاران متعهدی که در راه انجام وظیفه مقدس خود به شهادت رسیدند، گفت: خبرنگاران از ارکان اصلی آگاهی‌بخشی، روشنگری و پیشرفت در جامعه هستند و پشتیبانی از آن‌ها  به معنای حمایت از آزادی بیان، شفافیت و مبارزه با فساد است.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگار به نوعی واسطه میان مردم و مسئولین است و به همین دلیل  نقشی  کلیدی در جامعه برعهده دارد، افزود: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در کشور ما فراتر از شعارها، نیازمند حمایت و آزادی‌های بیشتر هستند تا بتوانند وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانند.
جعفرپور ادامه داد: رشد و تقویت روزنامه‌نگاری تحقیقی در کشور ما به عنوان یک شاخه بسیار حیاتی که اخیراً موردتوجه قرار گرفته، مستلزم آماده‌سازی خبرنگاران متخصص در این زمینه و البته فراهم‌کردن بسترها از جانب حاکمیت است.
وی بیان کرد: خبرنگار باید بتواند در عین حفظ تعهدات حرفه ای و پایبندی به اصول و ارزش‌ها ، با برخورداری از تفکر انتقادی،  بدون واهمه به مسائل مختلف ورود کند و از جانب افکار عمومی مطالبه‌گر باشد. 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مجلس با درک اهمیت توجه به جایگاه رسانه تلاش می‌کند تا در حیطه اختیارات خود تمهیداتی جهت رشد و ارتقای خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در سطح کشور بیندیشد و فضا را برای فعالیت این قشر موثر تسهیل نماید./
پایان پیام