مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه طی یکصد سالی که تجربه قانونگذاری داریم با انباشتی از قوانین مواجه شده ایم، گفت: بعضا این قوانین با یکدیگر در تعارض بوده، موازی هستند و یا در زمان اجرا قابلیت تفسیر دارند که مجری بر اساس سلیقه خود آن قسمت از قانون را اجرا می کند که بر اساس منافع وی باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تنقیح قوانین سعی دارد انباشت قوانین را بدون ورود به قانونگذاری، جمع بندی کرده و به مجلس ارائه کند تا تصویب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی قوانین نیاز به نسخ و برخی نیاز به تجمیع به دلیل پراکندگی زیاد دارند، اظهار داشت: تنقیح اثرات مهمی بر توسعه کشور دارد برای مثال تأثیر آن بر اقتصاد، تولید و کسب و کار این است که برخی قوانین فعلی بر طولانی شدن روند مجوزدهی آغاز کسب و کار یا استمرار و تداوم آن تأثیر دارند که باید حذف شوند.

طغیانی ادامه داد: برای مثال در حوزه معدن، منابع طبیعی، صنعت و غیره انبوهی از قوانین داریم که حاصل آن سردرگمی و سرگردانی فعالان این حوزه بوده که لازم است کل قوانین در این موضوعات بررسی و تجمیع تا اشکالات و ابهامات آن روشن و برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به وظیفه معاونت حقوقی ریاست جمهوری و قوه قضائیه جهت همکاری با مجلس به عنوان متولی تنقیح قوانین، خاطرنشان کرد: برخی مشکلاتی که در پرونده های قضایی به وجود آمده به خاطر مشکلاتی است که اگر تنقیح قوانین داشتیم پیش نمی آمد لذا باید سه قوه با همکاری یکدیگر به سمت تنقیح قوانین برای کاهش مشکلات کشور پیش روند./

پایان پیام