اصغر سلیمی در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اهمیت تنقیح قوانین با اشاره به تورم قوانین موجود در کشور گفت: میزان قوانین در جمهوری اسلامی ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار زیاد بود و کشورهایی که خود را مظهر قانونگذاری می دانند، نهایتا 2 تا 3 هزار قانون دارند در حالی که تعداد قوانین در ایران به بیش از 12 هزار قانون می رسد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بسیاری از قوانین را معارض، موازی، مشابه و یا دست و پاگیر دانست و افزود: لازم است با قید فوریت و اولویت قوانین که نامعتبر بوده، مشکل ایجاد کرده و بی اهمیت شده اند، حذف شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید برای یک فرد یا یک مسأله ساده قانون وضع کرد، اظهار داشت: باید از ازدحام قوانین جلوگیری شده و بعد از تنقیح برخی قوانین مجددا سراغ وضع قوانین جدید دیگر نرویم که بی اهمیت بوده و دست و پاگیر می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید تنقیح قوانین و نظارت بر اجرای آنها نسبت به قانونگذاری در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سه قوه با همکاری با یکدیگر می توانند تنقیح قوانین را تکمیل و تسریع کنند و در این امر، دولت باید قوانینی را که ایجاد اشکال کرده اند پالایش و جهت تنقیح به مجلس ارائه کند./

پایان پیام