به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

تامین اجتماعی توجه بیشتری به معیشت بازنشستگان داشته باشد

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهران و دره شهر و رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

بهزاد علیزاده

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با حضور در نشست اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران در دهلران با بیان اینکه امسال در بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال در اختیار نمایندگان است که برای شهرداری ها یازده گانه استان مورد استفاده قرار می گیرد؛ افزود: از این اعتبار برای شهرداری های مراکز شهرستانها ۲۰ میلیارد ریال و برای شهرهای مراکز بخش ها ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که باید پروژه ای در حوزه عمران شهری با اولویت فضاهای سبز و تفرجگاهی تعریف شود که این اعتبار در سال ۱۴۰۰ و بعد از آن در اختیار آنهاست که در سه سال برای هر کدام از این شهرها یک پروژه عمران شهری بنام  خانه ملت داشته باشیم.

وی همچنین در دیدار با مدیر عامل بانک ملی ایران ضمن اشاره به فرصت مرز عراق و نقش گذر رسمی چیلات در توسعه و رونق اقتصادی کشور، خواستار تحقق سهم مشارکت بانک ملی ایران بر اساس تفاهم نامه فی مابین در اجرای آزاد راه پل زال چیلات شد.

رییس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس در دیدار با  مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: مقرر شده بود که ۶۰ میلیارد ریال به احداث ایستگاه پمپاژ شهرک هزارانی آبدانان بمنظور مشروب نمودن ۴۵۰ هکتار از اراضی مستعد این منطقه و ۸۰ میلیارد ریال به تکمیل ایستگاه پمپاژ پهله و پرچینه زرین آبادجهت مشروب نمودن ۱۲۰۰ هکتار از اراضی مستعد این منطقه اختصاص یابد که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته 50 میلیارد ریال از این اعتبار در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام قرار گرفت و در آینده نزدیک شاهد فعال شدن این دو پروژه که تاثیر مثبتی در رفع معضل بیکاری و توسعه این مناطق دارند، خواهیم بود.

 

لزوم پرداخت حق مزایای مناطق جنگی بازنشستگان

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان و عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس در حاشیه بازدید از حوزه انتتخابیه گفت: جا دارد به استان ایلام که جزو استان محروم کشور است، توجه ویژه ای صورت گیرد.

سارا فلاحی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم  در مسابقه فینال لیگ برتر هاکی کشور حضور یافت و در جشن قهرمانی ورزشکاران ارزنده استان ایلام که همگی از نام آوران هاکی ایران هستند شرکت کرد و گفت: ارزش این قهرمانی زمانی بیشتر می شود که بدانیم تیم ایلام بدون اسپانسر و با کمترین امکانات و در سایه جسارت و شجاعت خود به این مقام ارزنده دست یافت.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس یازدهم سپس به وزارت ورزش و جوانان رفت و در آیینی با حضور دکتر علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر وزرش و جوانان و دکتر علیشایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، از قهرمانان ایلامی تیم‌های ملی تجلیل کرد.

وی سپس برای پیگیری حق مزایای مناطق جنگی بازنشستگان که چند روز پیش در صحن علنی در خصوص اجرایی نشدن آن تذکر داده بود، به صندوق بازنشستگی کشور رفت و این مطالبه را پیگیری کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس یادآور شد: از آنجا که شرکت هواپیمایی آسمان زیر نظر صندوق بازنشستگی کشور است، لازم است برای رفاه حال مردم ایلام که اغلب برای کارهای اداری به تهران می‌روند، هواپیمایی آسمان طوری برنامه ریزی کند که ساعت پرواز برگشت مسافران ایلامی در همه روزهای کاری هفته بعد از ظهر و بعد از ساعات اداری باشد همچنین در این جلسه در خصوص تعریف خط پروازی جدیدی برای مسیر ایلام-نجف با ظرفیت ۵۰ نفر رایزنی شد تا در صورت امکان در دوران پسا کرونا این پرواز بین المللی به پروازهای ایلام اضافه شود.

 

تاکید بر همکاری و همراهی راه و شهرسازی و شهرداری برای رفاه بیشتر شهروندان ایلامی

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان و عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس در حاشیه بازدید از حوزه انتتخابیه، با بیان اینکه شرایط کنونی استان مانند فقر و بیکاری زیبنده نظام اسلامی و ظرفیت های خدادادی استان نیست، تصریح کرد: توقع ما این است که شعاع خدمت دولت و  نهادهای انقلابی به استان‌های محروم بیشتر شود و  از بنیاد مستضعفان انتظار می رود که متناسب با ضریب محرومیت ها استان هایی  مانند ایلام خدمت رسانی ها بیشتر شود.

علی اکبر بسطامی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در نشست محرومیت‌زدایی استان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان حضور یافته و در این نشست گفت: امروز درجه فلاکت در برخی از نقاط استان بالای ۵۳ درصد است و می طلبد همه ارکان نظام دست به دست هم بدهند و استان ایلام را از این محرومیت نجات دهند.

وی همچنین در جلسه ی مشترک با شهرداران سه شهرستان حوزه انتخابیه خود حضور یافته و ضمن بررسی مشکلات این شهرداری ها اظهار داشت: شهرداریهای سطح استان از نظر تامین حقوق پرسنل، امکانات رفاهی، ماشین آلات حمل زباله و جایگاه پسماند مشکلات عدیده ای دارند که ضرورت دارد مرتفع شوند.

بسطامی همچنین در دیدار با عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و طالب صادقیان شهردار ایلام ضمن تاکید بر همکاری و همراهی راه و شهرسازی و شهرداری برای رفاه بیشتر شهروندان افزود: این مهم فرصت مناسبی است برای برنامه ریزی برای توسعه استان و اطمینان داریم که با توان و تجربه ای که مدیرکل راه و شهرسازی دارد با همکاری و همفکری با شهردار ایلام، گامهای بلندی در جهت رفاه شهروندان ایجاد خواهد شد./

پایان پیام