عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مقاومت دولت برای کوپنی شدن کالاهای اساسی، گفت: اگرچه ما نیز با کوپنی شدن کالاهای اساسی موافق نیستیم اما دولت باید مکانیزم مناسبی برای توزیع کالاهای اساسی در نظر گیرد تا اقلام موردنیاز مردم با قیمت‌های مناسب به دست جامعه هدف برسد.

مجلس بر کوپنی یا دفترچه‌ای شدن کالاها اصراری ندارد اما دولت باید مکانیزمی ارائه دهد تا کالای اساسی که با ارز دولتی تامین می‌شود در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد

دولت باید مکانیزم توزیع کالاهای اساسی را تغییر دهد

نماینده مردم در کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم درست نیست و باید تدبیر دیگری برای این امر اندیشید، افزود: مجلس بر کوپنی یا دفترچه‌ای شدن کالاها اصراری ندارد اما دولت باید مکانیزمی ارائه دهد تا کالای اساسی که با ارز دولتی تامین می‌شود در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.

انتقاد از گرانی کالاها در بازار علیرغم تخصیص ارز دولتی

وی با بیان اینکه در حال حاضر علیرغم تخصیص ارز دولتی، کالاها با قیمت های گران در بازار به فروش می‌رسد، اظهار کرد: دولت می‌تواند با راهکارهایی مانند استفاده از کالابرگ الکترونیکی، کد ملی و... اقلام موردنیاز مردم را تامین و توزیع کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید برای بازار فکری کرد، اضافه کرد: باید لیستی از افرادی که تحت نظر بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و... هستند، تهیه و نیاز آنها با اولویت تامین شود، با این امر بازار تا حدودی ساماندهی می‌شود. /

پایان پیام