علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح آخرین وضعیت فرآیند انتخابات شوراها در استان ایلام گفت: سطح مشارکت مردم استان نسبت به دوره های گذشته پایین تر بود و مهمترین دلایل آن شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و نبود امکانات و اعتبارات لازم برای توسعه شهرها و روستا برای فعالیت های موثر است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام ادامه داد: این عوامل باعث شده تا رغبت مردم و حضور پرشور افرادی که درقالب شورای های روستاها،شهر و بخش کم رنگ شود.

وی افزود: در استان ایلام 650 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند اما در آینده در تلاش هستیم که شاهد حضور بیشتر مردم در این امر ملی و استانی باشیم.

بسطامی بیان کرد: همانطور که گفته شد با توجه به شرایط کنونی کشور و ناتوانی شوراهای قبلی در انجام رسالت خود سطح مشارکت در ایلام نسبت به دوره های قبل پایین تر از گذشته است.

وی بیان کرد: این موضوع نمی تواند مانعی برای انجام امور اصلی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایجاد کند و فرآیند ها در حال پیگیری است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان ایلام عنوان کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری انتخابات با دستگاه ذی ربط انجام شده و در مرحله نهایی کردن صلاحیت داوطلبان قرار داریم تا زمینه برای حضور مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.

وی ابراز کرد: به جهت محرومیت ایلام و عدم فراهم بودن زیر ساخت های توسعه استان این سطح مشارکت قابل قبول نیست که امیدواریم در بخش روستا ها بتوانیم سطح مشارکت مردم نسب به گذشته بیشتر داشته باشیم./

پایان پیام