به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

علاالدین بروجردی مطلب زیر را منتشر کرده است.

ما همواره دست دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز کردیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما پیوسته دست دوستی را به سوی کشورهای همسایه دراز کردیم ولی عوامل مخرب باعث عدم ایجاد یک رابطه مطلوب شده است.
علاءالدین بروجردی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برقراری رابطه با کشورهای همسایه اظهار کرد: من فکر می‌کنم امروز هم جمهوری اسلامی #ایران آمادگی داشته باشد که با کشور های جنوبی #خلیج_فارس ارتباطی مبتنی بر منافع و احترام متقابل را داشته باشد.
وی ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران که بر اساس قانون اساسی و توسط مقام معظم #رهبری تعیین می‌شود در طول همه سال‌های پس از پیروزی #انقلاب در دوران حضرت امام(ره) و به ویژه در دوران مقام معظم رهبری در راستای داشتن رابطه خوب با همه کشور های جهان به ویژه #همسایگان و کشور های اسلامی بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اضافه کرد: نفوذ #آمریکایی‌ها و تاثیر گذاری‌شان در منطقه و شیطنت‌های آنها همیشه یک عاملی بود که ایران هراسی، این ظلم تاریخی را  به کشور های همسایه القا می‌کرد و به همین دلیل رابطه ما در جایگاه مطلوب خودش قرار نداشت.
بروجردی بیان کرد: کج راهی که عربستان در طول چهار، پنج سال گذشته رفت به خصوص در رابطه با یمن، رابطه نزدیک با رژیم صهیونیستی و کشتار ده ها هزار انسان بی‌گناه در یک کشور اسلامی همسایه اشتباهاتی بود که به نظر من ضرر آن امروز متوجه خود عربستان است و این کشور حتما باید از این اشتباه بزرگ تاریخی عدول پیدا کند

علی اصغر یوسف نژاد  متن تذکر کتبی خود به رییس جمهور را به اشتراک گذاشته است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با انتشار عکس زیر از برگزاری نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس خبر داده است

وی مطالب زیر را نیز درباره حوزه انتخابیه خود به اشتراک گذاشته است

اسدالله عباسی  از یارانه پنهان در اقتصاد کشور گفته است

 

سیده حمیده زر آبادی  درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو مطلب زیر را منتشر کرده است

طرح ساماندهی صنعت خودرو تا آماده شدن گزارش تفحص از خودروسازی‌ها مسکوت ماند
🔘عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مسکوت ماندن طرح ساماندهی صنعت خودرو تا آماده شدن گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها خبر داد.
🔘سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سرنوشت طرح ساماندهی صنعت خودرو، گفت: اگرچه طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار کمیسیون صنایع قرار گرفت اما از آنجا که تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در حال تکمیل بوده و روبه پایان است مقرر شد؛ گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها و طرح ساماندهی خودرو با یکدیگر ادغام و پس از آن به صحن مجلس ارائه شود.
🔷🔶رویکرد تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی ارائه راهکار برای ساماندهی و بهبود وضعیت خودروسازان است
🔘نماینده مردم قزوین، آبیک البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی ارائه راهکار برای ساماندهی و بهبود وضعیت این صنعت است، افزود: باید این راهکار به صورت قانون تصویب شود تا از بروز مجدد مشکلات در صنعت خودروسازی جلوگیری شود.
تشکیل کمیته در کمیسیون صنایع و معادن برای 🔷🔶ادغام گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها و طرح ساماندهی خودرو
🔘وی اظهار کرد: از آنجایی که تدوین گزارش نهایی تحقیق و تفحص از خوردوسازی در مراحل پایانی قرار دارد در کمیسیون صنایع و معادن مقرر شد؛ کمیته ای در کمیسیون تشکیل شود و نتایج گزارش تحقیق و تفحص و طرح ساماندهی خودرو ادغام و به صورت موضوع واحد به صحن علنی مجلس ارائه شود.
🔘عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در حال حاضر طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مسکوت مانده تا گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها آماده شود

مصطفی کواکبیان  مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.

دکتر کواکبیان در سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور:
مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و خانه مطبوعات اصلی‌ترین تشکل صنفی مطبوعات است

 رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گفت: اگر درایت آقای جهانگیری نبود شاید وضعیت کاغذ که امروز مقداری حالت ثبات پیدا کرده است بسیار بدتر از وضع فعلی بود. رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه ۱۶ وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات کشور واگذار شده است، گفت: این کار در راستای کاهش تصدی‌گری دولت انجام شده است ولی بعضی از مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نسبت به واگذاری این وظایف به خانه‌های مطبوعات مقاومت می‌کنند.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، صبح پنجشنبه همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای مجمع عمومی این تشکل صنفی در مجموعه باغ زیبا متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این همایش مصطفی کواکبیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات طی سخنانی با اشاره به حل مشکل تامین کاغذ مطبوعات از سوی دولت، از اقدامات انجام شده توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این خصوص تقدیر کرد و گفت: اگر درایت آقای جهانگیری نبود شاید وضعیت کاغذ که امروز مقداری حالت ثبات پیدا کرده است بسیار بدتر از وضع فعلی بود.
وی همچنین با اشاره به تعداد اعضای خانه مطبوعات کشور، ادامه داد: خانه‌های مطبوعات در هر استان حضور دارند و نزدیک به 6000 نفر در سراسر کشور عضو این خانه هستند. به طور متوسط در هر استان 200 نفر در این تشکل عضویت دارند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خاطر نشان کرد: اعضای این تشکل در یک فرآیند کاملا دموکراتیک و در جریان برگزاری یک انتخابات انتخاب می‌شوند. در هر استان خانه مطبوعات دارای هفت عضو هیات مدیره است و مجمع عمومی این نهاد صنفی نیز با 210 نفر از سراسر کشور تشکیل می‌شود.
دکتر کواکبیان خاطرنشان کرد: در طول 2 سال گذشته که خانه مطبوعات کشور فعالیت می‌کند زیرساخت‌های این تشکل فراهم شده و اساسنامه‌ای نیز با دقت و شمولیت بهتر تنظیم گردیده است. خانه مطبوعات واقعا یک تشکل صنفی است و اصلا مباحث سیاسی در آن دخالتی ندارد. در این تشکل از همه سلایق و طیف‌های فکری از روزنامه مردم‌سالاری گرفته تا روزنامه کیهان حضور دارند و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در آن عضو است

حمیدرضا حاجی بابایی  ویدئویی از اظهارات خود در صحن علنی را منتشر کرده است

عباس گودرزی  از مخالفت جمعی از نمایندگان مجلس با استرداد لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داده است

 محمد دامادی و سید فرید موسوی مطالب زیر را درباره روز بزرگداشت حافظ منتشر کرده اند

حافظ و شعرش به حافظه ما ایرانی ها رسوخی عمیق و دیرینه دارد، به طاقچه اتاق خانه هایمان میهمان است و شب یلداهایی به زمزمه بزرگترها گرما بخش جمع های ما بوده است. شعر حافظ و کلام نغز میان اشعارش در کنار رمز و راز چینش واژه ها حدیث ناخوانده ای است که بارها و بارها خلوت مرا به خود مشغول داشته.
۲۰ مهر روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد شیرازی شاعر بلند آوازه ایرانی، متخلص به حافظ را به تمامی ایرانیان ادب دوست تبریک عرض می نمایم