به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ یوسف داودی نماینده مردم سراب و رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه آبزی پروری در این استان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب اذربایجان شرقی ، این استان نیازمند توسعه آبزی پروری و حمایت از پرورش دهندگان ماهی است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب آذربایجان شرقی افزود: دولت باید با تأمین بچه ماهی، خوراک آبزیان و کاهش قیمت نهاده‌های دامی از حوزه شیلات حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه  تأمین نهاده‌های دامی، به دلیل تأثیر مستقیم بر تولید غذای مصرفی مردم ضروری است، ادامه داد:با توجه به ارزش غذایی و خواص ماهیان سردآبی، سالانه در سراب، بیش از هزار تن ماهی قزل آلای رنگین کمان تولید می‌شود و این شهرستان بیش از ده سال است که رتبه نخست تولید این ماهی را در استان داراست.

نماینده مردمسراب در مجلس، با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌های دامی موجب متضرر شدن پرورش دهندگان ماهی شده است افزود: دولت علاوه بر بازار یابی مناسب برای فروش ماهی‌های تولید شده می‌تواند با ارائه مشوق‌های صادراتی زمینه صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای همسایه را فراهم کند.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس، با تاکید بر رفع مشکلات برق در مراکز پرورش ماهی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار قطعه ماهی در اثر قطعی برق در این شهرستان تلف شده‌اند./

پایان پیام