علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوع رهنمودهای رهبری انقلاب نسبت به طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: روشی را که دولت  با تصویب سران سه قوه انجام داد، روش درستی نبود و باتوجه به اینکه دولت می توانست این تصمیم را در طی سنوات و به صورت تدریجی انجام دهد، انجام یک باره آن مناسب نیست و شوک ناشی از عدم اطلاع رسانی توجیه ندارد .

براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم

ابراهیمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به حمایت از تصمیمات سران قوا، مطرح کرد: از آنجاکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید از تصمیم سران قوا دفاع شود و حمایت کنیم؛ طرحی که به صورت سه فوریتی آماده بود را برگرداندیم و منصرف شدیم و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع که مجلس در جریان این تصمیم قرار نگرفته بود، همچنان مورد انتقاد است، تصریح کرد: مسلما افزایش قیمت بنزین در موضوعات حمل و نقل و قیمت کرایه ها تاثیر دارد و اثر روانی آن بیشتر از تاثیر اقتصادی آن است و این می تواند بر روی ارائه خدمات و قیمت های تمام شده ،به مردم تاثیرمنفی بگذارد و دست کسانی که در این موضوع می خواهند سواستفاده کنند، بهانه ای بدهد.

دولت باید در تقسیم بندی و اولویت ها و ایجاد دهک ها دقت کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه دولت باید دوکار را  بسیار فوری انجام دهد. توضیح داد: اولا بر سیستم حمل و نقل به صورت ویژه باید نظارت شود و یک اکیپ ناظر بگذارد که دقت کنند تا در هزینه کرایه ها به مردم اجحاف نشود. دوم اینکه به فوریت وجوه حاصل از این درآمد را به خانوارها بدهد.

او تاکید کرد: دولت در تقسیم بندی و اولویت ها و ایجاد دهک ها باید دقت کند؛ چراکه موضوع حامل های انرژی به درآمدهای ملی دولت اضافه می کند و هزینه ها را افزایش می دهد؛ باید مراقبت کنند که تقسیم دهک ها اشکالاتی ایجاد نکند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد به دلیل افزایش قیمت بنزین؛ قیمت خدمات و کالاها را افزایش می دهند، تصریح کرد: در شرایط کنونی وظیفه دولت سنگین تر شده و باید با نظارت مستمر نسبت به رفتارهای خلاف قانون، برخورد قانونی و سریع شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از حاکمیت با اجرای صحیح طرح مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها، دفاع کند، تصریح کرد: دونکته بسیار مهم است اول اینکه کارگروه ویژه و یک اکیپ ناظر بر هزینه های حمل و نقل و کرایه ها ایجاد شود و دوم اینکه به فوریت درآمدهای حاصله از این طرح مدیریت مصرف سوخت را به حساب مردم بریزند تا فشار بر مردم کمتر شود./

پایان پیام